Pitfest
Enquête

Het is steeds gebruikelijker dat de verkoop van concerten en festivals minstens een jaar van tevoren reeds begint, waarbij je er soms snel bij moet zijn om een ticket te scoren. Vind jij dat een probleem?

ja, want er komen meer kosten bij kijken dan 1 ticket, bv. vervoer of hotel
ja, want ik weet zo lang van tevoren niet of ik die dag(en) moet werken
ja, want ik moet eerst sparen voor ik een kaartje kan kopen
ja, want ik wil eerst weten wat er in die periode nog meer te doen zal zijn
ja, om een andere reden
nee, dan heb ik meer tijd om bv. vrije dagen, vervoer of oppas te regelen
nee, het maakt mij echt niet uit wanneer de voorverkoop begint
nee, ik vind het juist fijn om zo lang voorpret te hebben
nee, want ik beslis later wel en koop dan een tweedehands ticket
nee, zolang ik gekochte tickets maar mag doorverkopen via bv. ticketswap
nee, om een andere reden
bij sommige concerten vind ik het wel een probleem, bij andere juist niet
anders, namelijk:

[ Uitslag | Enquêtes ]

    24 november:
  • Dream Theater
  • Ondfødt, Anguish en Ornaris
  • Therapy? en Deux Furieuses
  • Veil Of Maya, Signs of the Swarm, Varials en To The Grave
  • Wardruna
  • 26 november:
  • Morta Skuld en Decrepid
  • 27 november:
  • Benighted, Baest en Coffin Feeder
  • Feuerschwanz, Orden Ogan en Dominum
  • Sirenia en Xandria
  • 28 november:
  • Feuerschwanz, Orden Ogan en Dominum
  • Orphaned Land, Azteca, Royal Rage, Ring Of Gyges en Strale
  • Sirenia en Xandria
  • Vola, Charlotte Wessels en The Intersphere
  • While She Sleeps, Malevolence, Thrown en Resolve
  • 29 november:
  • Amarok, Colin Bass & Eddie Mulder en Retrospective
  • Mayhem
  • Mystic Prophecy, Iron Savior en Mad Max
  • Smash Into Pieces
  • While She Sleeps, Malevolence, Thrown en Resolve
  • 30 november:
  • Fit for An Autopsy, Sylosis, Darkest Hour en Heriot
  • Herrie Festival
  • Mystic Prophecy, Iron Savior en Mad Max
  • Peter Pan Speedrock
  • SiM
  • Sirenia en Xandria
Geen concerten bekend voor 24-12-2024.
Kalender
Vandaag jarig:
  • Aleksi Ahokas (Rapture) - 44
  • Christopher Ian Turner (Orange Goblin) - 55
  • Giuseppe Orlando (Novembre) - 48
  • Juan Garcia (Agent Steel) - 61
  • Lennart Jacobsen (Saturnus) - 46
  • Marcello Pompeu (Korzus) - 59
  • Pinche Peach (Brujeria)† - 58
  • Satchel (Steel Panther) - 54
  • Sergej "Lazar" (Arkona) - 48
  • Tony Clarkin (Magnum)† - 78
  • Tony Rombola (Godsmack) - 60

Vandaag overleden:
  • Albert Collins - 1993
  • Eric Carr (Kiss) - 1991
  • Freddie Mercury (Queen) - 1991
Review

Dark Moor - The Gates Of Oblivion
Jaar van release: 2002
Label: Arise Records
Dark Moor - The Gates Of Oblivion
Dark Moor is een powermetalband uit Spanje met een zangeres. De band is duidelijk beïnvloed door Helloween, maar heeft net als bijvoorbeeld bij Rhapsody klassieke elementen in de muziek De band kreeg bekendheid buiten Spanje mede dankzij de uitstekende “Halloween” cover van Helloween. Kai Hansen (oprichter en auteur van dit nummer, nu al ruim 12 jaar bij Gamma Ray) vond dit nummer zelfs de beste bijdrage van de vorig jaar verschenen Helloween tribute.

De zang van Elisa C. Martin is vrij goed, maar niet echt te vergelijken met zangeressen uit de meer opera-metal, of gothic-hoek. Haar stem kan eerder vergeleken worden met hoge mannenzang, hoewel het toch duidelijk een vrouw is, die je hoort. In de hele hoge gedeeltes van de zang en bij de meerstemmige zang denk ik een beetje aan Michael Kiske, die vroeger furore maakte bij Helloween en vorig jaar nog bijdroeg op het eerste Avantasia (en wellicht ook op het volgende?) album. Haar Engelse uitspraak en articulatie is niet zo goed, maar dat hebben wel meer bands uit het zuiden van Europa. Hopelijk wordt dit iets beter bij de komende albums. Het geluid van haar stem is wel interessant, want het is beslist anders dan bij de meeste zangeressen.

Het drumgeluid klinkt een beetje als een computer, maar het zou best door de mix kunnen komen, dat het zo klinkt. Ik verbaas me er echter niet over, als blijkt dat het een drumcomputer is. Van Rhapsody is het ook bekend dat er met dat soort apparatuur gewerkt is in het verleden.

De meeste nummers hebben een hoog niveau, maar echt een gevoel van “wow!” heb ik niet kunnen ontdekken. Het meeste is al eerder gedaan door andere bands. Desondanks een aardige en afwisselende cd en naar ik mag geloven een behoorlijke verbetering ten opzichte van hun vorige albums. Dat mag ook wel, want de boel is opgenomen in de New Sin Studios en gemasterd bij Finnvox (andere bands die hun werk daar deden waren Stratovarius, Children of Bodom en Edguy). De Tolkien-achtige cover van Andreas Marschall (o.a. Blind Guardian, Running Wild en Hammerfall) rond het geheel mooi af. Persoonlijke favoriet bij mij is “The Night Of The Age”, met hele mooie heldere zang. Mensen die Helloween of Rhapsody te gek vinden, raad ik aan eens te luisteren naar deze flinke portie bombast, bovendien nog uitgevoerd ook.

Als ik een cijfer zou moeten geven, geef ik het liefst een 7.5, iets dat niet mogelijk is bij Metalfan, dus ik maak er maar een 8 fan (4 sterren).

Tracklist:
1. In The Heart Of Stone
2. A New World
3. The Gates Of Oblivion
4. Nevermore
5. Starmaker (Elbereth)
6. Mist In The Twilight
7. By The Strange Path Of Destiny
8. The Night Of The Age
9. Your Symphony
10. The Citadel Of The Light
11. A Truth For Me
12. Dies Irae (Amadeus)

Score: 80 / 100

Reviewer: Forostar
Toegevoegd: 10 maart 2002

Meer Dark Moor:

Dark Moor - The Gates Of Oblivion
Reactie van Een_Metalfan op 12-10-2003 om 23:34u
Score: 76 / 100

Prima album alleen dwaalt de aandacht in het midden een beetje af... Dies Irae maakt echter veel goed

Pitfest

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2024 Metalfan.nl en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.