Pitfest
Enquête

Het is steeds gebruikelijker dat de verkoop van concerten en festivals minstens een jaar van tevoren reeds begint, waarbij je er soms snel bij moet zijn om een ticket te scoren. Vind jij dat een probleem?

ja, want er komen meer kosten bij kijken dan 1 ticket, bv. vervoer of hotel
ja, want ik weet zo lang van tevoren niet of ik die dag(en) moet werken
ja, want ik moet eerst sparen voor ik een kaartje kan kopen
ja, want ik wil eerst weten wat er in die periode nog meer te doen zal zijn
ja, om een andere reden
nee, dan heb ik meer tijd om bv. vrije dagen, vervoer of oppas te regelen
nee, het maakt mij echt niet uit wanneer de voorverkoop begint
nee, ik vind het juist fijn om zo lang voorpret te hebben
nee, want ik beslis later wel en koop dan een tweedehands ticket
nee, zolang ik gekochte tickets maar mag doorverkopen via bv. ticketswap
nee, om een andere reden
bij sommige concerten vind ik het wel een probleem, bij andere juist niet
anders, namelijk:

[ Uitslag | Enquêtes ]

    27 november:
  • Benighted, Baest en Coffin Feeder
  • Feuerschwanz, Orden Ogan en Dominum
  • Gorgoroth, Mortiis, Hats Barn en Aran Angmar
  • Sirenia en Xandria
  • 28 november:
  • Benighted, Baest en Coffin Feeder
  • Feuerschwanz, Orden Ogan en Dominum
  • Orphaned Land, Azteca, Royal Rage, Ring Of Gyges en Strale
  • Sirenia en Xandria
  • Vola, Charlotte Wessels en The Intersphere
  • While She Sleeps, Malevolence, Thrown en Resolve
  • 29 november:
  • Amarok, Colin Bass & Eddie Mulder en Retrospective
  • Mayhem
  • Mystic Prophecy, Iron Savior en Mad Max
  • Smash Into Pieces
  • While She Sleeps, Malevolence, Thrown en Resolve
  • 30 november:
  • Fit for An Autopsy, Sylosis, Darkest Hour en Heriot
  • Herrie Festival
  • Metal Before Christmas
  • Mystic Prophecy, Iron Savior en Mad Max
  • Peter Pan Speedrock en Skroetbalg
  • SiM
  • Sirenia en Xandria
  • 1 december:
  • Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon en Vitriol
  • Fit for An Autopsy, Sylosis, Darkest Hour en Heriot
  • Jag Panzer en Ruthless
    27 december:
  • Lugubrum, Botulistum en Triste Saison
  • Pestilence en MagnaCult
Kalender
Vandaag jarig:
  • Alberto Agulló (Hapax) - 45
  • Charlie Benante (Anthrax) - 62
  • Danyell Stampe (Slymenstra Hymen) (Gwar) - 57
  • Frank Schilperoort (Devious) - 42
  • Georg "Sir G." Lenhardt (Die Apokalyptischen Reiter) - 44
  • Gilles Moinet (The Old Dead Tree) - 48
  • Jimi Hendrix (The Jimi Hendrix Experience)† - 82
  • João Rodrigues (Oratory) - 46
  • Kjetil Manheim (Mayhem) - 56
  • Manni Schmidt (Grave Digger) - 60
  • Mike Bordin (Faith No More) - 62
  • Shane Embury (Napalm Death) - 57
  • Tim Yeung (Hate Eternal) - 46
Review

Extinction - The Apocalypse Mark
Jaar van release: 2019
Label: Revalve Records

 -

Het zit sommige bands niet mee als het aankomt op reviews van onze kant. Neem Extinction, een groep uit Italië die op de grens van thrash en death metal opereert. Bandleider Danilo Bonuso stuurde ons jaren geleden de link naar het debuutalbum The Monarch Slaves (2017) en recentelijk de link naar de derde full-length Cryogenesis (2023). Op beide platen hebben we het nodige aan te merken terwijl The Apocalypse Mark uit 2019 nooit besproken is. Ter voorbereiding op de review van Cryogenesis is die plaat echter wel een aantal keer beluisterd en deze maakte van alle drie albums de meest positieve indruk.

Op The Apocalypse Mark slagen de Zuid-Europeanen er namelijk in om in tegenstelling tot op de andere platen alle individuele bijdragen goed op elkaar aan te laten sluiten. Zo komen de extreme vocalen van Filippo "Howling SStar" Collaro veel beter tot hun recht dan op Cryogenesis, waarop ze vooral kracht missen. De atmosferische productie leent zich veel beter voor zijn inbreng, die diep in de mix ligt. Het losse karakter van het gitaarspel past ook prima in het geheel en als dan ook nog eens het leadgitaarspel wat reverb bevat, ligt het geheel lekker in het gehoor.

Het album gaat na het intro Subcutaneous Parasite uitstekend van start met het titelnummer en Mad Jack. Hoewel Extinction daarin het wiel niet opnieuw uitvindt, is de mix van thrash en death metal prima uitgevoerd en bevatten de tracks uitstekende ideeën. Mad Jack wisselt tussen Rotting Christ-achtige passages en Morbid Angel-grooves en het thrashende El Diablo Del Norte overtuigt met een agressievere benadering die het live goed zal doen. Staged Terror Attacks begint met smakelijke duale gitaarleads die je terugbrengen naar begin jaren negentig van Paradise Lost voordat de snellere passage met Judas Priest-achtige riffs wat minder overtuigen. Become A Robot en Hell Behind A Screen vormen even een dip, voordat degelijk wordt afgesloten met Hidden Dictature.

Tot die tijd is er echter voldoende aangenaams gebeurd. Niet dat Extinction een bovengemiddelde band is overigens. Geenszins, want de technische kwaliteiten en de orginaliteit schieten daarvoor tekort. Dat de mannen echter liefhebbers zijn, met geïnspireerde ideeën komen en met The Apocalypse Mark hun beste visitekaartje afleveren, moge duidelijk zijn.

Tracklist:
1. Subcutaneous Parasite
2. The Apocalypse Mark
3. Mad Jack
4. No Crimes In Paradise
5. El Diablo Del norte
6. Staged Terror Attacks
7. Become A Robot
8. Hell Behind A Screen
9. Hidden Dictature

Score: 72 / 100

Reviewer: Jeffrey
Toegevoegd: 24 januari 2024

Pitfest

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2024 Metalfan.nl en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.