Pitfest
Enquête

Het is steeds gebruikelijker dat de verkoop van concerten en festivals minstens een jaar van tevoren reeds begint, waarbij je er soms snel bij moet zijn om een ticket te scoren. Vind jij dat een probleem?

ja, want er komen meer kosten bij kijken dan 1 ticket, bv. vervoer of hotel
ja, want ik weet zo lang van tevoren niet of ik die dag(en) moet werken
ja, want ik moet eerst sparen voor ik een kaartje kan kopen
ja, want ik wil eerst weten wat er in die periode nog meer te doen zal zijn
ja, om een andere reden
nee, dan heb ik meer tijd om bv. vrije dagen, vervoer of oppas te regelen
nee, het maakt mij echt niet uit wanneer de voorverkoop begint
nee, ik vind het juist fijn om zo lang voorpret te hebben
nee, want ik beslis later wel en koop dan een tweedehands ticket
nee, zolang ik gekochte tickets maar mag doorverkopen via bv. ticketswap
nee, om een andere reden
bij sommige concerten vind ik het wel een probleem, bij andere juist niet
anders, namelijk:

[ Uitslag | Enquêtes ]

    26 november:
  • Morta Skuld en Decrepid
  • 27 november:
  • Benighted, Baest en Coffin Feeder
  • Feuerschwanz, Orden Ogan en Dominum
  • Gorgoroth, Mortiis, Hats Barn en Aran Angmar
  • Sirenia en Xandria
  • 28 november:
  • Benighted, Baest en Coffin Feeder
  • Feuerschwanz, Orden Ogan en Dominum
  • Orphaned Land, Azteca, Royal Rage, Ring Of Gyges en Strale
  • Sirenia en Xandria
  • Vola, Charlotte Wessels en The Intersphere
  • While She Sleeps, Malevolence, Thrown en Resolve
  • 29 november:
  • Amarok, Colin Bass & Eddie Mulder en Retrospective
  • Mayhem
  • Mystic Prophecy, Iron Savior en Mad Max
  • Smash Into Pieces
  • While She Sleeps, Malevolence, Thrown en Resolve
  • 30 november:
  • Fit for An Autopsy, Sylosis, Darkest Hour en Heriot
  • Herrie Festival
  • Metal Before Christmas
  • Mystic Prophecy, Iron Savior en Mad Max
  • Peter Pan Speedrock en Skroetbalg
  • SiM
  • Sirenia en Xandria
  • 1 december:
  • Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon en Vitriol
  • Fit for An Autopsy, Sylosis, Darkest Hour en Heriot
Geen concerten bekend voor 25-12-2024.
Kalender
Vandaag jarig:
  • Bev Bevan (Black Sabbath) - 78
  • Mark Lanegan (Screaming Trees)† - 60
  • Nick Kuhn (Apothys) - 39
  • Steve Rothery (Marillion) - 65
  • Tim Armstrong (Rancid) - 59
Enqute

Wat is jouw favoriete System Of A Down-song?

Aerials10 %10 %10 % 10.24 %
B.Y.O.B.8 %8 %8 % 8.23 %
Chop Suey!26 %26 %26 % 26.51 %
Hypnotize1 %1 %1 % 1.41 %
Innervision1 %1 %1 % 1.00 %
Lonely Day2 %2 %2 % 2.01 %
Prison Song3 %3 %3 % 3.01 %
Psycho4 %4 %4 % 4.22 %
Question!0 %0 %0 % 0.40 %
Radio/Video3 %3 %3 % 3.41 %
Spiders3 %3 %3 % 3.01 %
Sugar9 %9 %9 % 9.04 %
Toxicity17 %17 %17 % 17.07 %
War?2 %2 %2 % 2.01 %
een ander System Of A Down-nummer8 %8 %8 % 8.43 %

[ Stem | Andere Enqutes ]


Geplaatst door Old Mhb op 17-08-2013 om 18:25



Een ander, namelijk : geen enkel.

Geplaatst door Callahan op 17-08-2013 om 19:12



Absoluut innervision ik hoop dan ook dat ze dat nummer woensdag spelen in A''dam. Heb ik al helemaal zin in!

Geplaatst door iron_dennis op 17-08-2013 om 19:35



Whahahahahahahaha. Idd. geen enkel.

Geplaatst door Hendrik op 17-08-2013 om 20:20



Sad Statue, Old School Hollywood, A.D.D. , te veel om uit te kiezen!

Geplaatst door Callahan op 17-08-2013 om 20:24



Sneue reactie trouwens..... Geen enkele...... Bedenkelijk kleuterniveau @oldmhb en @iron_dennis reageer dàn niet...

Geplaatst door bakvet op 17-08-2013 om 20:27



Waardeloze band. Heeft niks met metal te maken.

Geplaatst door jt op 17-08-2013 om 21:30



Zwaar protest!!! Dit heeft niets met metal te doen. Kleutermuziek!!

Geplaatst door Metal Meepy op 17-08-2013 om 21:51



Een serieuze reactie: geen enkele. Dit type muziek kan ik allesbehalve waarderen, en ik blijf er ook het liefst van verschoond.

@Callahan: op een site als deze is het _juist_ goed ook negatief commentaar te geven. Het zou pas sneu zijn als alle reacties bij alle bands en bij alle recenties één grote hosanna-polonaise zouden vormen.

Geplaatst door Een Metalfan op 17-08-2013 om 21:53



Zucht en wie bepaald wat wel en geen metal is ?????

Geplaatst door 10 op 17-08-2013 om 21:57



SOAD is echt poepiekakkie !

Geplaatst door Gilbert van Metalfan.nl op 17-08-2013 om 21:58



Ik kijk er naar uit om, samen met duizenden andere liefhebbers van heavy rock en metal, komende woensdagavond zulke briljante teksten mee te brullen als ''You, my tapeworm tells me what to do. You, my tapeworm tells me where to go. Pull the tapeworm out of your ass!'' Het valt me vooralsnog echter niet mee om een favoriet nummer uit te kiezen.

Geplaatst door yowannuzz op 17-08-2013 om 22:01



Geniale band.
Het argument "heeft niks met metal te maken" is trouwens bespottelijk als argumentatie voor het feit dat het je ding niet is.
Oogkleppen zijn voor homo''s.

Geplaatst door Rob op 17-08-2013 om 22:12



Nee... "oogkleppen zijn voor homo''s" getuigt van intelligentie. Waar is de tijd gebleven dat Metalheads een eenheid waren door dik en dun. Maakt geen reet uit waar je naar luistert. Als iets je ding niet is, luister het dan niet, koop geen kaartje of wat dan ook.

SOAD is ook zeker mijn ding niet, maar ik heb liever dat de kids daarnaar luisteren dan de top 40 bullshit die doorgaans door je strot geduwd word...

Geplaatst door Iron Maiden op 17-08-2013 om 22:17



Ik heb gestemd op Toxicity, omdat dat ook het eerste album was dat ik van SOAD had en een van mijn eerste metal albums. Tot op de dag van vandaag blijf ik het een geweldige plaat vinden.

Geplaatst door Metal Meepy op 17-08-2013 om 22:26



SoaD is zo''n band die onder metalheads altijd discussie zal opleveren. Heeft niet per se iets met oogkleppen te maken, wel met persoonlijke voorkeuren. Zo zijn ze bijvoorbeeld ook niet opgenomen in de Encyclopaedia Metallum (Metal Archives); ik ben het daar niet mee eens, maar ik snap de beweegredenen ten dele wel (note: SoaD is niet mijn ding, zie hierboven).

Bij een band als Between The Buried And Me (staat ook niet in de Encycl. Metall., maar is zeer zeker wel mijn ding) zie je deze discussie exact eender.

Geplaatst door yowannuzz op 17-08-2013 om 22:44



Dankjewel, voor je reactie, Rob!!
Er is een klein kansje dat ik mijn stelling zo bot deponeerde om reactie uit te lokken, maar dat zijn uiteraard slecht geruchten. ;-)

Geplaatst door Jos op 17-08-2013 om 22:46



D Devil

Geplaatst door henk op 18-08-2013 om 01:08



Number of the beast...oh nee...wacht....

Geplaatst door MR. TRVE op 18-08-2013 om 05:19



Geef mij maar échte Metal! Op de manier zoals de Metalgoden het bedoeld hadden! Dit is voor posers!

Wij willen Heavy Metal, bier, rauw vleesch, ongewassen baarden en Brutal Legend!

Geplaatst door Old Mhb op 18-08-2013 om 06:48



@Callahan: Er word in de poll gevraagd wat je het beste nummer van deze band vind. Ik heb eerlijk geantwoord op de vraag ZONDER beledigende termen tegenover de band, hun muziek of fans te gebruiken. Jij beledigt mij door te zeggen dat ik kleuterachtig gedrag vertoon. Wie hangt er hier nu het klein kind uit ?

Geplaatst door Een Metalfan op 18-08-2013 om 08:06



none

Geplaatst door Een Metalfan op 18-08-2013 om 09:04



moeilijk kiezen, te veel briljante nummers, desondanks zal je mij niet vinden in ziggo dome, wat is deze band saai geworden live, echt totaal zonde, pijnlijk duidelijk dat ze dit doen om bankrekening te spekken en al jaren niets geven om hun eigencwerk

Geplaatst door Metalfuel op 18-08-2013 om 09:18



Een ander nummer.

Geen enkel nummer wat een ongeloofelijke kut band.

Geplaatst door appie op 18-08-2013 om 09:45



de eerste 2 albums zijn best aardig, beetje onvolwassen , daarna zijn ze echt blagen muziek gaan maken

Geplaatst door peetn op 18-08-2013 om 11:00



GEEN ENKEL !!!!

Geplaatst door frietmetmayoveelzout op 18-08-2013 om 11:51



blurred lines !!

Geplaatst door Een Metalfan op 18-08-2013 om 13:22



rukband!

Geplaatst door 666 op 18-08-2013 om 13:40



Eerste album is best kewl.. Toxicity gekozen..

Geplaatst door da -Z- op 18-08-2013 om 14:02



Eerste twee albums waren leuk. Daarna werd het een kunstje en begon die gitarist meer en meer te "zingen". Sugar blijft een topsong, vet geproduceerd ook door Rick Rubin

Geplaatst door Een Metalfan op 18-08-2013 om 14:35



alles is megakut van ze.

Geplaatst door MetalJan op 18-08-2013 om 15:25



Heb voor Sugar gekozen! Was mijn eerste kennismaking met de band.

Geplaatst door Poepluier op 18-08-2013 om 18:21



Live heb ik eigenlijk nog geen slechtere band gezien als deze, had ze tot H.M.H concert eigenlijk alleen als voorprogramma gezien (3 keer kut) en vreemd genoeg vond ik ze als hoofdact nog belaberder klinken dus ik ga hier geen geld meer aan verspillen.

Geplaatst door ToolforGraspop op 18-08-2013 om 19:16



Vind chop suey nog altijd een wereldnummer maar kan eigenlijk de meeste van hun nummers wel goed pruimen. Wat betreft metal of niet : is minder belangrijk ,(zou het zelf wel eerder klasseren onder alternatieve metal) zolang het maar goed is.

Geplaatst door toverbal666 op 18-08-2013 om 20:35



Soad = metal, alleen niet zoals de meeste mensen dat gewend zijn, het neigt toch al sneller naar de alternative/nu metal). Ik ben zelf ook meer van de oldschool, maar dat houdt nog niet in dat het geen metal is, want luister maar eens naar ''Prison song'' of ''War?'' of ''Pluck'' van soad :)

Ben het er wel mee eens dat ze het live tegenwoordig minder enthousiast brengen!

Love it or hate it, maar deze multi-culturele metalband heeft veel andere bands geïnspireerd en heeft wat betekent voor de muziek m/

Geplaatst door Een Metalfan op 18-08-2013 om 20:58



Rock until you drop

Geplaatst door Nicolas op 18-08-2013 om 21:48



Veel goede nummers, maar de sinds de reunie helemaal saai en kut live, ik zeg blijf dan ook gewoon weg.

Geplaatst door Gast op 19-08-2013 om 01:29



Deer Dance!

Geplaatst door Gast op 19-08-2013 om 01:33



Een hoop kansloze figuren bij deze poll trouwens. ik luister metal ook zo breed als t maar zijn ken, maar tenminste wel respect uiten voor dit soort bands. Daar kan menig mens nog wat van leren als ik m''n lectuur zo onder de aandacht brengen mag

Geplaatst door appie op 19-08-2013 om 09:37



in een land vol schijters en kontenkruipers zijn personen met een uitgesproken mening niet bepaald kansloos.

Geplaatst door bakvet op 19-08-2013 om 10:45



@Gast; Je vindt een scherpe mening hebben gelijk aan een kansloos figuur zijn en dat het respectvol is om dit soort bands positief te bejegenen omdat ze er nu eenmaal zijn? Dan ben je dus exact het type dat System Of A Down wel goed vindt, waarmee het kaf van het koren gescheiden is.

SOAD is een waardeloze band en ik weiger die popmuziek van hun metal te noemen.

Geplaatst door Callahan op 19-08-2013 om 15:12



De mensen die hier zo hard roepen dat SOAD geen Metal is, zijn van hetzelfde type dat in 1981 riep dat Slayer en Metallica geen Metalbands waren.
Voor sommigen is vernieuwing een pijnlijk proces.....

Geplaatst door Gast op 19-08-2013 om 15:13



Dat zeg ik, kansloze figuren...

Geplaatst door bakvet op 19-08-2013 om 17:35



Ze zeggen over zichzelf dat ze een ''moeilijk in een hokje te plaatsen'' band zijn die popmuziek maken vergelijkbaar met Zappa of Mr. Bungle.

Geplaatst door Metal Meepy op 19-08-2013 om 19:34



Ik vind het opvallend dat een aantal van de reageerders alhier, die op deze site regelmatig en duidelijk blijk geven van een brede, weloverwogen, en tot volle wasdom gekomen interesse in vele vormen van (oude, nieuwe, en vernieuwende) metal, hier zondermeer door velen worden weggezet als kansloze figuren, homo''s, en zo meer - enkel vanwege hun onomwonden afkeuring van SoaD. Dat zegt veel - vooral over diegenen die dergelijke terminologie denken te moeten bezigen, en blijkbaar dus ook over (een deel van) de SoaD achterban. Brrr...

Geplaatst door appie op 19-08-2013 om 20:16



de poll gaat over soa oh sorry soad, wie het kut vindt kan dat er neer zetten, wie het een stel flikkers vindt ken dat er neer zetten en wie het geweldig vindt kan dat er eveneens neerzetten.
is het zo moeilijk om elkaars mening te respecteren en om gewoon bij het onderwerp te blijven, of het nu kut is of niet.

Geplaatst door Old Mhb op 20-08-2013 om 19:37



@Callahan : Ik heb Slayer en Metallica weten opkomen. Ik luisterde toen al metal en hard rock maar het is nieuw voor me dat er in die periode mensen waren die riepen dat ze geen metal waren. Ik weet wel dat het voor sommigen die met Van Halen, Deep Purple ... dweepten te hard was. Van Metallica heb ik later wel mensen horen zeggen dat ze geen metal meer waren.

Geplaatst door Een Metalfan op 20-08-2013 om 20:06



logis dat je op deze poll ook domme reacties krijgt zoals dit is geen metal... man man man word toch eens volwassen mensen en zwijg dan gewoon :)

Geplaatst door jt op 20-08-2013 om 21:35



Het lijkt me best wel tof om met alle bovenstaande regeerders eens met een bus naar een metal-gebeuren af te reizen, maar aub, laat mij dan de muziek regelen voor onderweg.

Geplaatst door Metal Meepy op 20-08-2013 om 22:54



@jt: haha, mijn zegen heb je... :)

@Old Mhb & Callahan: yup, ik was er zo een bij wie het (midden jaren 80) wat langer duurde vooraleer een nummer als Fight Fire With Fire goed arriveerde. Daarvoor moesten mijn arme oortjes eerst flink geconditioneerd worden. Maar ook ik kan me niet herinneren dat dat toen door sommigen niet als metal werd gezien. Iets dergelijks bemerkte ik pas voor het eerst eind jaren 80 toen een groep power metal liefhebbers in mijn omgeving hun eigen voorkeur als enige ''true'' metal ging definieren. Nee, mij zal je niet snel horen zeggen dat iets niet metal is (hell, wat mij betreft heeft Beethoven rond 1824 de eerste metal riffs geschreven). En toch snap ik de beperkende ''definitie'' onderliggend aan de Encyclopaedia Metallum (die SoaD buitensluit) ook wel een beetje... Is een ander perspectief...

Geplaatst door appie op 21-08-2013 om 00:26



nou metallica werd destijds meteen breed gewaardeerd , bands als slayer, venom en celtic frost die werden in het begin nog door een groot deel van de metal liefhebbers kompleet uitgekotst net als motorhead een paar jaar er voor , en werden afgedaan als onbenullen en als geen muziek.
bands die aan de basis stonden van de hardere metalstromingen.
soad is absoluut metal maar ik heb niks met hun uberflauwe amerikaanse humor (ja ik weet dat het immigranten zijn), de kinderlijke stemmetjes en de nummers die constant van de hak op de tak vliegen.

Geplaatst door Metal Meepy op 21-08-2013 om 07:35



@appie: maar da''s toch niet helemaal hetzelfde - niet direct algemeen gewaardeerd worden versus als ''niet-metal'' bestempeld worden. Dat laatste is naar mijn weten met bands als venom en slayer, en bijv. ook death en obituary, nooit gebeurd - maar die brede waardering is vrij snel toch wel onstaan. En daar zit toch wel een enorm verschil met SoaD: zij zullen simpelweg nooit breed gewaardeerd worden binnen de metal (het mainstream poppubliek is in deze discussie niet interessant). Dit heeft te maken met het feit dat ze door velen niet goed en vernieuwend genoeg gevonden worden (en dat naar mijn mening ook niet zijn).

Ik heb zelf niet bij voorbaat moeite met kinderlijke of grappige stemmetjes, of van de hak op de tak... SoaD is voor mij simpelweg zo slecht in het maken van muziek, dat ik er liever met een grote boog omheen loop. Nee, voor de grappige stemmetjes en hak op tak zoek ik het echt bij Between The Buried And Me. Die beginnen langzamerhand overigens wel veel breder gewaardeerd te worden, en worden zelfs regelmatig genoemd in serieuze, weloverwogen lijsten met ''best progressive metal'' allertijden. Het kan dus wel; bij dit type waardering gaat het uiteindelijk toch vooral om de kwaliteit van de muziek zelf...

Geplaatst door Metal Meepy op 21-08-2013 om 07:35



@appie: maar da''s toch niet helemaal hetzelfde - niet direct algemeen gewaardeerd worden versus als ''niet-metal'' bestempeld worden. Dat laatste is naar mijn weten met bands als venom en slayer, en bijv. ook death en obituary, nooit gebeurd - maar die brede waardering is vrij snel toch wel onstaan. En daar zit toch wel een enorm verschil met SoaD: zij zullen simpelweg nooit breed gewaardeerd worden binnen de metal (het mainstream poppubliek is in deze discussie niet interessant). Dit heeft te maken met het feit dat ze door velen niet goed en vernieuwend genoeg gevonden worden (en dat naar mijn mening ook niet zijn).

Ik heb zelf niet bij voorbaat moeite met kinderlijke of grappige stemmetjes, of van de hak op de tak... SoaD is voor mij simpelweg zo slecht in het maken van muziek, dat ik er liever met een grote boog omheen loop. Nee, voor de grappige stemmetjes en hak op tak zoek ik het echt bij Between The Buried And Me. Die beginnen langzamerhand overigens wel veel breder gewaardeerd te worden, en worden zelfs regelmatig genoemd in serieuze, weloverwogen lijsten met ''best progressive metal'' allertijden. Het kan dus wel; bij dit type waardering gaat het uiteindelijk toch vooral om de kwaliteit van de muziek zelf...

Geplaatst door appie op 21-08-2013 om 08:17



@metal meepy, nee die zijn metal dat heeft nooit iemand kunnen ontkennen.
ja soad is typisch zon band uit begin jaren 2000 naar mijn mening 1 van de slechtere periodes in de metal geschiedenis, waarbij een hele rits van dit soort pop metal bandjes een hitje hadden, ze zijn nog heilig tegen tijdgenoten als papa roach, limb bizkit en linkin park die echt om te kotsen zo slecht zijn en echt niks met metal te maken hebben.

Geplaatst door marcel op 21-08-2013 om 09:09



geen een klote band. weg ermee

Geplaatst door bakvet op 21-08-2013 om 09:52



@Appie: pop-metal > dat een is een goede definitie van dit soort bands, die wil ik wel accepteren. En zijn de fanboys ook tevreden omdat er ''metal'' in de omschrijving zit!

Geplaatst door Metal Meepy op 21-08-2013 om 15:21



Yuck, zit ik net in de trein in een poging te werken, zwermen er ineens allemaal stoerdoende petjes met een SoaD t-shirt om me heen. Is er geen minimum leeftijd voor toegang tot de Ziggo dome? Inderdaad: pop-metal it is...

@appie: en toch is ook BTBAM niet in de Encyclopaedia Metallum opgenomen. Uiteraard vind ik dat niet juist, maar er zijn dus weldegelijk serieuze metalfans die BTBAM niet als metal willen bestempelen.

Geplaatst door bakvet op 21-08-2013 om 15:50



@Metal meepy: Vandaar de poll! Ze treden dus op in de Ziggodome vanavond. Zou dat wel eens willen zien, 20.000 ''echte'' metalfans bij elkaar!

Geplaatst door Harry op 21-08-2013 om 19:29



Wat een gedoe toch weer. Smaken verschillen nu eenmaal en dat is maar goed ook. De een zal het goed vinden de ander niet, maak je niet druk. Tal van andere bands. Al dat gezeur over of het nu wel of geen Metal is wat maakt het uit. Wordt het daar beter of slechter van??? Was volgens mij ook niet de vraag. SoaD behoort niet tot mijn favoriete bands, maar nummers als Chop Suey! en Prison Song kan ik best waarderen. Toch voor Chop Suey! gegaan. Als je vanavond naar de Ziggodome gaat have fun!!!!

Geplaatst door bakvet op 21-08-2013 om 21:23



Harry, niet alles zo serieus nemen hè. Heb niks tegen SOAD leuk vinden, maar er mag best af en toe geprikkeld worden. Bovendien is het de moeite waard om de grenzen van wat metal is af te bakenen / te bediscussiëren: niet alle stevige en staccato-ritmische muziek is metal.

Geplaatst door Callahan op 22-08-2013 om 07:51



Ik was gisteren in Ziggodome. Goed, strak en overrompelend concert gezien. Wel kort, krap anderhalf uur en af en toe vreemde nummerkeuze. Geluid was perfect en Serj was geweldig goed bij stem.
Zeer de moeite waard, prima Metal-optreden !!

Voorprogramma hawk eye was bagger helaas met bijzonder slacht geluid en matige zanger.

Geplaatst door Gilbert van Metalfan.nl op 22-08-2013 om 12:10



Ik kan me helemaal vinden in Callahans beschrijving van het geslaagde concert in de Ziggo Dome gisteravond. De volgende keer (over nog eens acht jaar?) ben ik er vast weer bij en dan hopelijk met een beter voorprogramma en iets langer optreden van System Of A Down zelf. Het entree- en reisgeld was in elk geval goed besteed. Dertig euro aan een t-shirt uitgeven (als ik de prijskaartjes met mijn slechte ogen correct gelezen heb), dat was me echter toch net wat te gortig. Maar dat kan best met mijn gevorderde leeftijd te maken hebben hoor.

Verder wil ik een kanttekening plaatsen bij de levendige discussie hierboven over het (bijzonder subjectieve en van persoon tot persoon afwijkende) antwoord op de vraag wat wel of geen ''metal'' is: Metalfan.nl richt zich absoluut niet op een enge definitie van ''metal'', zoals sommige andere websites hanteren, maar op allerlei muziek en onderwerpen die de nodige metalfans aanspreken. De sitenaam ''Metalfan.nl'' roept wellicht enige verwarring op en ik kan niet voor al mijn collega''s spreken, maar persoonlijk maakt het me geen reet uit of System Of A Down nou wel of geen ''metal'' is volgens welke criteria dan ook.

Noem het wat mij betreft ''hard rock'' of ''alternatieve rock'' of ''popmetal'' of ''rotzooi'' of wat je maar wilt. Gezien het aantal tot dusver uitgebrachte stemmen bij deze poll, draagt een behoorlijk aantal bezoekers van Metalfan.nl deze band wel degelijk een warm hart toe. Als daar een goede aanleiding voor is, zoals het eerste concert van SOAD in de Benelux in acht jaar tijd, dan kan het dus gebeuren dat we daar aandacht aan besteden. Ik begrijp niet goed waarom iemand zich daarover op zou winden.

Sowieso is het haast onmogelijk om een pollvraag te bedenken die echt alle bezoekers van deze site aan zal spreken. Houd er daarom rekening mee dat er in de toekomst af en toe best nog eens een poll gaat komen over SOAD en soortgelijke bands. Zo hebben we in het verleden al eens een Slipknot-poll gehad. Eventuele protesten hiertegen hebben geen enkele zin.

Geplaatst door kabouter op 24-08-2013 om 11:11



chic en stu^^

Geplaatst door Old Mhb op 24-08-2013 om 13:28



@ Gilbert: Het aantal reacties bepaalt niet hoe populair de band op Metalfan is. Wel de inhoud ervan. Tot nu toe zijn er 16 anti SOAD reacties tegenenover 12 pro''s. Niet meegeteld : De al dan niet metal en reacties van mensen die de band vroeger wel en nu niet meer goed vinden en de reactie''s die niks met de band te maken hebben.

Geplaatst door appie op 24-08-2013 om 22:15



lekker door gaan met die polls

Geplaatst door Gilbert van Metalfan.nl op 25-08-2013 om 00:36



Beste Old Mhb, ik heb niets gezegd over het aantal reacties, want dat getal vind ik van ondergeschikt belang. Het is nou eenmaal een gegeven dat (in allerlei situaties hoor, niet alleen op deze website) een klagende minderheid vaak nogal luidruchtig zijn stem laat horen, terwijl de ''zwijgende meerderheid'' vrij stilletjes toekijkt. Dat is nou eenmaal de menselijke natuur.

Ik had het daarentegen over het aantal stemmen dat bij deze poll is uitgebracht. Dat getal zetten we nooit bij de poll zelf en zal ik hier ook niet noemen. Maar neem maar van mij aan dat (1) veruit de meeste bezoekers alleen een stem uitbrengen en geen reactie onder de poll plaatsen en (2) bij deze System Of A Down-poll ongeveer net zoveel bezoekers op een song van hun keuze heeft gestemd als bij soortgelijke polls voor diverse ''old-school'' bands, die we in het verleden hebben gehad.

Geplaatst door appie op 25-08-2013 om 08:51



het is toch juist mooi op deze site dat je je favoriete bands ken prijzen en dat je kutbands een flinke sneer kan geven in die reacties.
alleen jammer dat sommige personen reageren alsof je met hun vrouw / vriendin in bed ligt terwijl je alleen maar kritiek hebt op een stuk muziek dat ze toevallig goed vinden.
als die wat minder luidruchtig zijn reageren ook wel meer personen.

Pitfest

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2024 Metalfan.nl en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.