Pitfest
Enquête

Het is steeds gebruikelijker dat de verkoop van concerten en festivals minstens een jaar van tevoren reeds begint, waarbij je er soms snel bij moet zijn om een ticket te scoren. Vind jij dat een probleem?

ja, want er komen meer kosten bij kijken dan 1 ticket, bv. vervoer of hotel
ja, want ik weet zo lang van tevoren niet of ik die dag(en) moet werken
ja, want ik moet eerst sparen voor ik een kaartje kan kopen
ja, want ik wil eerst weten wat er in die periode nog meer te doen zal zijn
ja, om een andere reden
nee, dan heb ik meer tijd om bv. vrije dagen, vervoer of oppas te regelen
nee, het maakt mij echt niet uit wanneer de voorverkoop begint
nee, ik vind het juist fijn om zo lang voorpret te hebben
nee, want ik beslis later wel en koop dan een tweedehands ticket
nee, zolang ik gekochte tickets maar mag doorverkopen via bv. ticketswap
nee, om een andere reden
bij sommige concerten vind ik het wel een probleem, bij andere juist niet
anders, namelijk:

[ Uitslag | Enquêtes ]

    26 november:
  • Morta Skuld en Decrepid
  • 27 november:
  • Benighted, Baest en Coffin Feeder
  • Feuerschwanz, Orden Ogan en Dominum
  • Gorgoroth, Mortiis, Hats Barn en Aran Angmar
  • Sirenia en Xandria
  • 28 november:
  • Benighted, Baest en Coffin Feeder
  • Feuerschwanz, Orden Ogan en Dominum
  • Orphaned Land, Azteca, Royal Rage, Ring Of Gyges en Strale
  • Sirenia en Xandria
  • Vola, Charlotte Wessels en The Intersphere
  • While She Sleeps, Malevolence, Thrown en Resolve
  • 29 november:
  • Amarok, Colin Bass & Eddie Mulder en Retrospective
  • Mayhem
  • Mystic Prophecy, Iron Savior en Mad Max
  • Smash Into Pieces
  • While She Sleeps, Malevolence, Thrown en Resolve
  • 30 november:
  • Fit for An Autopsy, Sylosis, Darkest Hour en Heriot
  • Herrie Festival
  • Metal Before Christmas
  • Mystic Prophecy, Iron Savior en Mad Max
  • Peter Pan Speedrock en Skroetbalg
  • SiM
  • Sirenia en Xandria
  • 1 december:
  • Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon en Vitriol
  • Fit for An Autopsy, Sylosis, Darkest Hour en Heriot
Geen concerten bekend voor 25-12-2024.
Kalender
Vandaag jarig:
  • Bev Bevan (Black Sabbath) - 78
  • Mark Lanegan (Screaming Trees)† - 60
  • Nick Kuhn (Apothys) - 39
  • Steve Rothery (Marillion) - 65
  • Tim Armstrong (Rancid) - 59
Concertreview

Cradle Of Filth en Moonspell
Op 25 februari 2005 in Paradiso, Amsterdam
Tekst door Bas Verbeek
Foto's door Stephan Mehrer
Hooggeëerd publiek, Paradiso presenteert: Cradle of Filth. We hebben acrobatiek op de hoge draad, sexy danseres, goblins, surrogaatvuurwerk en natuurlijk het altijd aanwezige blaffende speenvarken als voorman van het circusorkest. Ja, dames en heren, het belooft weer een spetterende avond vol horror te worden.

De Engelse blackmetal band staat inmiddels bekend om hun optredens met een veel magerdere ofwel slechtere sound dan ze op de albums laten horen. En na commercieel succes, waardoor een inmiddels verbroken contract met Sony uit volgde, was dit niet meer de band die lof en respect krijgen uit de metalscene. Vandaag staat de Amsterdamse voormalig kerk dan ook vol met een jongere generatie metalfans, al dan niet met zwarte oogmake-up of gewoon een compleet witgeschilderd gezicht.

Cradle Of Filth

En hoewel veel metalfans Cradle links laten liggen, klinkt de mix van harde metal en symfonische horrorsoundtracks op albums altijd nog als grootse, goed geproduceerde, doordachte en beukende muziek. Het symfonische element is altijd nog belangrijk, maar na de breuk met Sony was er weer meer ruimte voor de gitaarriff in plaats van groot en duur orkestraal werk. Handig voor de band, zo lijken hun live optredens iets meer op wat er op album gebeurt. En dan nog lukt het vaak niet om met symfonisch genot de ambiance te vullen.

Zo ook vandaag. Het keyboard heeft een achtergrondfunctie en de operazangeres aan de zijkant van het podium heeft een kleine rol. Het is natuurlijk Dani Filth die op de voorgrond staat met zijn schreeuwen, gillen en andere geluiden die regelmatig klinken als een blaffend speenvarken. Waarschijnlijk kent hij zijn bandleden amper door alle bandwisselingen, veel contact op het podium heeft hij daar dan ook niet mee.

Cradle Of Filth

Maar je moet toch wat om Cradle of Filth evil en showwaardig te houden.
Aangezien de teamspirit nooit optimaal zal zijn en die sm-pakjes van Dani Filth op den duur gaan vervelen, is de band inmiddels gewend om wat acts mee te nemen. Vandaag staan twee gnomen op verhogingen wat enge bewegingen te maken, komt er een gothicslet in een touw klimmen om daar acrobatisch circuswerk te laten zien en als klapper op de vuurpijl zijn er vonkenregens te zien, veroorzaakt door een slijptol die tegen een metalen overhemd wordt gedrukt. Aardig, maar het voelt alsof je als volwassene door het sprookjesbos loopt. De kleintjes genieten daar volop, maar als je dan later als je oud bent het sprookjesbos bezoekt is alles klein, nep en doorzichtig.
De act van Cradle is ook te doorzichtig. Te mager om een echte avond entertainment te bieden en te weinig over de top om cultvermaak te zijn. En de liedjes die ze spelen, zijn ook niet wat het hoort te zijn. Hoewel het geluid in Paradiso niet slecht is en de gespeelde metal stevig beukend is, prefereer ik toch echt de albums waar wél alle arrangementen te horen zijn die daardoor een zekere romantiek en horrorcult opwekken.

Moonspell

Nee, dan doet Moonspell in het voorprogramma het veel beter. De sferische muziek van deze Portugezen komt daadwerkelijk ook over. Pikdonkere soundscapes door simpelweg het goede geluid te zoeken op gitaren, een mooi rond drumgeluid bij elkaar te slaan en sexy Type O Negative-achtige vocalen af te wisselen met gespierd geschreeuw. Live combineert de band dat harde en gotische in een perfect zaalgeluid. Een vol geluid vol genot met als minpuntje dat dat geschreeuw op een gegeven moment enigszins gaat vervelen.
Maar ja, dat is nou eenmaal metal en zo lang ze dat imago willen vasthouden, zal dat ook wel zo blijven. Ze hebben het in ieder geval niet nodig, want in de lome, sensuele stukken toont de band hier een knap staaltje muziek in een erg sterk optreden. En met zo'n een bulk aan sterke composties en pakkende nummers, heb je daar echt geen bij circus nodig.


Cradle Of Filth:
Cradle Of Filth
Cradle Of Filth
Cradle Of Filth
Cradle Of Filth
Cradle Of Filth
Cradle Of Filth


Moonspell:
Moonspell
Moonspell
Moonspell

Pitfest

Reactie van Marco Metal op 01-03-2005 om 22:36u


Ik was er bij. Moonspell heerschte natuurlijk! Maar ik vond CoF ook best ok die avond. Kon door het pilsener komen... maar het was best leuk. Maar Moonspell heerschte natuurlijk! In het begin had Moonspell beetje slecht geluid, maar dat werd snel goed gemaakt. Was trouwens wel een heel duidelijk CoF optreden aan de gemiddelde leeftijd van de bezoekers (die vooral vooraan stonden) te zien. Maar Moonspell heerschte natuurlijk

Reactie van Mike op 03-03-2005 om 14:08u


Wat was CoF weer klote, Ik ging er al met tegenzin heen, had dat kaartje van iemand gehad en verveelde me, dus dan ga je maar ffies naar amsterdam. Moonspell was goed, Ze speelde echt de goede nummers en alles wat ik wel horen wilde, maar CoF? Sta je daar als 27 jarige tussen 14 jarige jongetjes en meisjes die er zo eng mogelijk willen uitzien. En die Dani, die moet doen waar ie goed in is, maar das niet dat gekke gegil van em. En hij is nog zo arrogant ook, triest mannetje is et. Et viel me nog mee dat ie weinig ruzie zocht. Kutter kon niet... Moonspell, Ga zo door!

Reactie van Timo666 op 03-03-2005 om 19:28u


CoF was meesterlijk die avond in paradiso!!! Ik snap niet wrom de meeste allemaal vinden dat ze slegt zijn dat is allemaal buullshit! En natuurlijk was Moonspell oowk goed das wel waar, maar in et begin moest moonspell ook aan de sound wenne =P

Reactie van COF op 04-03-2005 om 22:51u


Ik weet egt niet van welke berg je bent gevallen als je COF SHit vond spelen :S Damn ze waren egt Awsome en Moonspell natuurlijk ook :D IK ben ook naar de handteking sessie gegaan. Ze zagen er best chagerijnig uit tot dat ze bier kregen zag ik opeens blije gezichten was wel lollig op te zien :P Tjah en toen maar snel naar huis gegaan om wat geld te halen voor Bier enzo :P En toen jah Up to Paradiso. Damn ik kwam aanlopen het leek wel een rij van 3 kilometer:P Maar jah ik heb egt genoten van dit blackmetal avondje.:D

Reactie van op 05-03-2005 om 03:18u


Blackmetal?? fuck op, leer een wat BM is

Reactie van Warh. op 05-03-2005 om 10:55u


Idd.

Reactie van Fritz op 05-03-2005 om 13:40u


O jee, De lokale Breezah goths zijn naar buiten gekomen. Maarja ik heb niet zoveel met kribbe van vuil.

Reactie van pagan op 06-03-2005 om 13:19u


moonspell was echt super zielig geef me dan maar lieverd cradle wat een bagger

Reactie van KiskeGeplaatst door Timo6 op 07-03-2005 om 21:00u


Geplaatst door Timo666 op 2005-03-03 19:28:13 -------------------------------------------------------------------------------- CoF was meesterlijk die avond in paradiso!!! Ik snap niet wrom de meeste allemaal vinden dat ze slegt zijn dat is allemaal buullshit! En natuurlijk was Moonspell oowk goed das wel waar, maar in et begin moest moonspell ook aan de sound wenne =P JIJ BENT ZEKER ZO'N 14 JARIG ZUKKELTJE!!! :P

Reactie van Richard op 08-03-2005 om 12:34u


stelletje nichten, beetje cof gaan afzeiken. GA DAN NIET NAAR HET CONCERT, EIEREN! als je toch cradle alleen maar kan afzeiken, ga dan niet. mijn mening, respecteer het, of steek een bamboestok in je aars

Reactie van Cradle Of Filth-fan op 08-03-2005 om 20:44u


Nou in de eerste plaats is Dani dus echt geen blaffend speenvarken, want speenvarkens blaffen niet....maja goed....het blijft natuurlijk wel een kwestie van smaak iets wat de reviewer duidelijk niet bezit.... tja wat kan ik verder nog zeggen..... Cradle Of Filth rocks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reactie van False Blek Kenkerherrie op 09-03-2005 om 11:51u


WHAHAHAH MANNEN MET MAKE UP. JEEEEZES WAT ZIJN DIE TRUE ZEG MOEHAWHAWHAW luister verdikkeme eens naar normale muziek

Reactie van Martijn op 09-03-2005 om 20:32u


jezus, wat een lul van reviewer... als ze nou eens een neutraal persoon laten reviewen ipv een afblaffer... godsamme zeg... get a real job... cof was niks mis mee net als de dag ervoor in hardenberg topavond gehad...

Reactie van Dead op 13-03-2005 om 15:05u


What the fuck is nou true? pleur toch op stelletje arrogante kut eikels, alles afzeiken, Cradle is wel degelijk black metal, je hoeft godver niet perse uit Noorwegen of uit Zweden te komen voor pure BM, jullie zijn hier de zwakke en de fakers, als je mensen niet respecteerd en alles afzeikt ben jezelf de faker, dan ben je zelfs heel erg nep, Cradle heeft het gewoon voor elkaar, t enige wat men kan is zeiken, dan neem je muziek niet serieus ook als je alleen maar zielige termen als blaffend speenvarken etc kan gebruiken, wordt toch n's volwassen, kinderen van 14 met corpse paint zijn nog echter dan jullie, zielig!

Reactie van Prince of Pandemonium op 13-03-2005 om 15:16u


Dead heeft helemaal gelijk, ik zie hier reactie van mensen die niet eens zin hadden om erheen te gaan maar toch maar gaan, ik bedoel, dan ben je toch een SUKKEL. Wat bereik je er dan mee joh. Ook snap ik niet dat men een dergelijke reviewer die volgens mij een pishekel heeft aan Cradle een review laat schrijven. Kijk, dat ie dan ook nog eens een stuk of 10 spelfouten(grof gezien) heeft in zijn review dat zegt natuurlijk wel wat over het iq van dit persoon. Als zij (cradle) hun muziek zo willen laten horen dan doen ze dat toch. Degenen die daar niet van houden moeten hun bek houden en er niet naar luisteren en ZEKER niet voor andere mensen gaan bepalen wat goed, echt, juist etc. is. Dan ben je een LOSER

Reactie van Dead op 13-03-2005 om 15:23u


Zo is het maar net stelletje kut apen, arrogante ballen zijn jullie echt allemaal, ze verdienen centjes, t zijn posers, ze nemen kinderhartjes over en die kinderen (en ik ook) vinden het heerlijk wat is er dan mis mee? en inderdaad laat volgende keer een volwassen en inteligent persoon de concert review schrijven, en iemand die deze band kan respecteren, ok er zijn heus wel minpunten aan het concert geweest, maar bij COF moet men het altijd overdrijven, ik hoop dat jullie ooit nog volwassen worden, anders wens ik je veel sterkte in leven te blijven, stelletje kut apen!

Reactie van martijn op 14-03-2005 om 10:45u


jup, helemaal mee eens met de laatste 3 reacties...

Reactie van Bas op 14-03-2005 om 17:17u


Ik vind Cradle wel degelijk een oké band, jammer is dat die-hards altijd kortzichtig zijn. Wat ook blijkt uit iemand beoordelen die je niet kent. Ik blijf erbij dat het een degelijke review is waarin de waarheid wordt verteld. Je moet gewoon goed lezen, als je zegt dat ik een schijthekel aan die band heb, neem ik je gewoon niet serieus want dan kan je gewoon niet lezen. Ze hebben slechter gespeeld, het beukte ook wel, maar het is wel Cradle of Filth, die altijd lekker uitpakt op cd's waar live niet veel van overblijft en zelfs knullige poespasshow toevoegt. Maargoed, zeik mij maar lekker af als je je daar goed bij voelt, ik recenseer gewoon verder...

Reactie van Dead op 14-03-2005 om 20:24u


Klopt, het is live niet zo als op cd's, ik hoor ook liever de cd's dan dat ik de live dvd van ze bekijk en die lompe mokkels op steltes zie lopen, dat hoeft voor mij ook niet, maar het wordt allemaal vaak wat te overdreven gebracht en dat stoort me, en mensen die zo vervelend voor iedereen gaan uitmaken wat true is en wat moet en wat niet moet, dan is er toch geen entertainment meer aan de muziek? want daar gaat het tenslotte om

Reactie van Bas op 14-03-2005 om 21:17u


Inderdaad, en die entertainment was die avond dus wat knullig, wat ik dan ook opschrijf. True en niet true is allemaal onzin, dat woord gebruik ik dan ook niet.

Reactie van Dimmu op 20-03-2005 om 14:28u


mja heb cradle ook gezien , wel ni in paradiso , ma in AB Brussel 23/02 , en de show was gewoon perfect , de muziek was perfect herkenbaar in tegenstelling tot wat velen beweren , en saai was het zeker ni , heb ook veel mensen gezien die ouder waren dan 14 , zelfs 40'ers , en cradle is wel degelijk black metal btw moonspell was doodsaai , nog nooit zoveel mensen zien stilstaan en apathisch zien kijken :p lol

Reactie van Dead op 21-03-2005 om 20:49u


zozo, triest persoon, kanker gebruiken om stevig met de poten in de grond te staan, NSBM goede muziek, jammer dat de mensen die erachteraan huppelen zo triest en kortzichtig zijn, zonde

Reactie van beegeeslover op 26-03-2005 om 10:54u


waarom luistert er niemand meer naar goeie oude disco he?? dat heerst de pan uit. weet je wat ik pas nep vind?? true norwegian black metal. een paar dudes met slecht opgenomen 'muziek' en oerstomme namen. weet je wat jullie zouden moeten doen even langs de kamer van koophandel en eens een goede plaat van metallica opzetten!!!

Reactie van Dimmu op 26-03-2005 om 12:36u


tuurlijk is metallica goed , maar wat heeft dat nu in godsnaam met dit concert te maken en met black metal????

Reactie van Dead op 29-03-2005 om 18:34u


Ja dit wijkt inderdaad behoorlijk af van het onderwerp, en Black Metal is gewoon geweldig, zowel de old school als de modernere, en als bands als Darkthrone en Burzum een vette productie hadden, klonk het vast niet zo duister als dat het nu klinkt/klonk

Reactie van gerrit op 03-04-2005 om 21:00u


moonspell was strak cradle was niet strak moonspell was boeiend om te luisteren cradle was niet boeiend om te luisteren noch te kijken, zielig gedoe. zet een goeie partij muziek neer, niet een stel nerds in van die apepakkies en sletjes in touwen :S

Reactie van Dead op 04-04-2005 om 15:59u


Die apepakjes en sletjes en lichtjes etc etc hoeven voor mij inderdaad ook niet, ik vind cd's van Cradle leuker dan cd's van Moonspell, maar Moonspell heeft live gewoon qua geluid veel veel meer te bieden, geef ik je gelijk in.

Reactie van mark op 07-04-2005 om 09:55u


ik heb een aantal CoF cd in mn kast, zeker wel goeie muziek, maar de uitvoering is zwaar klote! DIKKE BAGGER!!

Reactie van Dead op 09-04-2005 om 13:21u


Ligt eraan in welke bui je ze treft, maar helaas worden dit steeds vaker kut buien, dus laten we het bij de cd's houden, want zeg nou zelf, een vette productie en sound hebben ze!

Reactie van Dead op 09-04-2005 om 13:26u


En om nog n's terug te komen op Metallica, daar kan ook uren over gediscuseerd worden, het is een goede band, en ze zijn razend populair, maar jammer dat ze die kut aap als bassist hebben aangenomen, en jammer dat ze het niet meer aankonden om te doen waar ze goed in waren, mensen kippenvel bezorgen!

Reactie van Dimmu op 09-04-2005 om 13:27u


ja allemaal op naar de album reviews :p

Reactie van op 13-04-2005 om 00:00u


CRADLE IS VOOR MIETJES EN METALLICA ZUIGT

Reactie van Larienne op 15-04-2005 om 19:12u


Cradle is niet voor mietjes. Niet iedereen luistert graag naar hetzelfde maar daarom moet je anderen toch niet afbekken?

Reactie van op 16-04-2005 om 00:42u


natuurlijk wel...stelletje subhumans

Reactie van Dimmu op 16-04-2005 om 10:29u


lol 'subhumans' lol mensen laten we een discusie starten over linkin park enzo , eens zien wie dan durft zeggen dat ze die goed vinden :p :d

Reactie van Yaix op 16-04-2005 om 16:09u


ik was erbij...Moonspell was dik tof...maar Cradle of Filth is beter :) vindik dan heh lol Adioooos *En iedereen die zegt dat Dani een Arrogante klootzak is moet ze bek houden want Dani is zo fucking aardig* :D

Reactie van Kash op 25-04-2005 om 01:28u


Hoi hoi :) Beetje late reactie. Allereerst ben ik gelukkig geen 14 jarig kereltje die zich zo eng mogelijk wilt versieren met alle mogelijke troep, dat ligt gewoon aan je leeftijd ooit trekt dat wel bij. Ik mag alle oudere liefhebbers en concert gangers die naar COF in Amsterdam zijn gegaan gerust stellen, in Brussel was het veel erger! Daar bestond het publiek zeker voor de helft uit kleine peuters met (nog lelijke ook) make up etc. De optredens van CoF in Amsterdam en Brussel waren redelijk te vergelijken, behalve dat het podium in Brussel een stuk groter was waardoor er nog een soort Iron Maiden achtige Eddy pop op het podium kwam tijdens sommige tracks. Maargoed, het is ondertussen 2 maanden geleden maar hier nog even mijn beleving. De setlist. Wat een verrassing :) Thirteen Autumns and a Widow, Mother of Abominations en Tortured Soul Asylum, dat zijn zeker geen gewone tracks die ze live spelen. Natuurlijk misten we Cruelty Brought Thee Orgids en Dusk and her Embrace maar opzich is dat wel begrijpelijk. Cradle speelt deze nummers tijdens iedere gig en iedere tour, dus tijd voor verandering mocht er wel zijn naar mijn mening. Het geluid was voor Cradle gewoontes erg lekker naar mijn mening, natuurlijk blijft het altijd redelijk warrig maar zoals er in de review staat raken we daar aan gewend, een slechte zaak eigenlijk maar ik moet zeggen dat het geluid toch erg te pruimen was, zowel in Brussel als in Amsterdam. De show was leuk, Paradiso had geen Eddy achtige pop, Brussel had geen "slijptollen" (hoe heet dat ookalweer.. :) angelnogwattes) De band: De band, en vooral Dani hadden zeker zin om te spelen, de tijdelijke bassist (Charles) speelde trouwens erg lekker en zorgt er meteen voor dat niet heel de band zwartharig is, samen met Engels/Belsiche gitarist James McIllroy. maargoed, wat boeit het eigenlijk hoe men eruit ziet.. Dani Filth krijgt een enorme bierpook en nog steeds geilen alle zogenaamde gothic meisjes op hem,, pure bullshi hij is lelijk en dat weet hij en ik zie daar de humor erg van in. Voor mij staat Cradle of Filth voor sarcasme voor hunzelf en als je er zo tegen aan kijk.. is het allemaal leuk :) Het publiek. Ik stond in Brussel voor de deur te wachten tot we naar binnen mochten, rond mij was een zee van kindjes met whiteboardmarker op hun gezicht die ook stonden te wachten. Ik vreesde het ergste, dit concert zou verpest worden door deze kids.. de deuren vlogen open en "men" rende naar binnen.. eventjes schaamde ik me voor mijn CoF fan zijn... :( :(... drink een biertje!!!! maar nee ze gaan met dorstige monden tegen het voorste hek aan staan... gezellig ;) Na wat biertjes besloot ik de zaal ook te betreden en gelukkig waren er niet alleen rottige pubers maar ook wat ouderen (lees 20/30 jaar).. Moonspell klonk heftig, ik ken nog niks van deze band maar daar moet verandering in komen, het optreden klonk ijzersterk! Voordat hoofdact Cradle op kwam dagen begon de Nymphetamine intro Satyriasis te spelen met wat nepvuur en een duister type die de band aankondigde.... De band kwam op en Dani kwam direct mee gelopen, een duidelijk teken dat hij niet meer láter het podium op komt en zo de showpik uit te hangen.. nee het was één band die op kwam (dit alles overigens ook in Paradiso alleen daar duurde het langer voor de soundcheck daadwerkelijk gedaan was). Gilded Cunt begon en what tha fuck!!! een harde moshpit met ... huh?? kale mannen en grote langharige kerels! :D Mijn avond kon niet stuk, een pit zorgt voor mij al voor een leuke avond, hey pubers!!! kom in die pitt !! :) In Amsterdam was de pitt wel wat kleiner maar ook zeker aanwezig. Setlist (niet helemaal de goeie volgorde, deze verschilde ook tijdens beide optredens) -Satyriasis -Gilded Cunt -Nemesis -Mannequin -Her Ghost in the Fog -Thirteen Autumns and a Widow -Nymphetamine (fix versie) -A Gothic Romance -Tortured Soul Asylum -The Forest Whispers my Name -Mother of Abominations -A Bruise upon the silent moon -The Promise of Fever -From the Cradle to Enslave Ik heb genoten van alle 2 de Cradle en Moonspell optredens. Lieve pubers, zanger Dani Davey is wel degelijk arrogant, misschien minder dan vroeger maar het verleden is iets dat voor cof wel zeker belangrijk is. Het was Dani die denk ik wel 6 leden uit "zijn" band heeft geschopt omdat iets hem niet beviel en ga zo maar door. De optredens kwamen goed tot hun recht in de relatief kleine zalen, beter dan het optreden in de HMH in 2003 en véél beter dan Graspop 2004 en tja.. hoe kan het ook anders.. beter dan Waldrock 2004. Cradle of Filth was dat ultiem slecht en Dani biedt daarvoor zijn excuses nog aan in 1 van zijn tour diaries op de cof site:) Zo leuk dat dan een vroeger fansitetje (cradleoffilth.nl geloof ik) zei: "wat was het weer perfect" hm.... vraagtekens.. als de zanger van dat zogenaamde perfecte het zelf pure bagger vond.. ;) Nougoed, ik blijf er over lullen, ik hou van Cradle, de album prestaties zijn top, voor je naar een optreden gaat is het spannend.. verneuken ze het ,, ja of nee !! :D slechte zaak eigenlijk.. Doei!

Reactie van Dead op 03-05-2005 om 00:02u


Volgens mij ben jij diegene van Cradleoffilth.nl Gilded Cunt is gewoon een vet pit nummer, maar laat je fan van COF zijn niet verpesten door het feit dat veel kids hen ook leuk vinden, dan ben je namelijk nogal zwak,dan laat je je beinvloedden als een Christen!!!!!

Reactie van Dead op 04-05-2005 om 00:13u


O nee sorry, jij bent van die COF Fansite via zeelandnet toch? jij deed alles wat overzichtelijker en netter dan die cradleoffilth.nl nu, die is mij te kortzichtig en te saai, ik bedoel COF kan kut zijn, maar dat zal ie nooit toegeven

Reactie van Sepultura op 21-05-2005 om 15:09u


Luister dan in godsnaam naar oude Sepultura!

Reactie van :W: op 29-05-2005 om 10:44u


OW, meneer Dead is een kenner ';) Dani ooit echt gezien? Heb je 'm ooit gesproken? Hij zegt namelijk wel degelijk dat en wanneer ze klote spelen. Ik heb CoF op cd altijd een super band gevonden, en vind dat nog steeds maar helaas presteren ze live nooit! Na ja.. 1 keer dan: in de Boerderij in Geleen toen Vampire net uit was. Dani is een arrogante vent, naar sommige mensen toe. In tilburg (noorderlicht nog) zij we met een aantal mensen mee "uit" geweest met de band na een optreden; dus ik weet waar ik het over heb. Dani is super arrogant als je hem te serieus neemt en addoreert, maar kan ook normaal doen. Zoals iemand al zei: CoF staat voor zelfspot en Dani is daar meester in, kijk naar zijn woordspelingen in teksten, kijk naar de videos, luister naar wat hij daadwerkelijk zegt. Ik denk trouwens dat CoF vrij snel wakker moet gaan worden of ze worden de volgende K3: op festivals staan ze niet meer op het hoofdpodium maar 's middags in de tent, optredens worden vooral bezocht door kleuters, de al eerder getrokken sprookjesbosvergelijking, enzovoorts enzovoorts.. Wat mij betreft bijven ze gewoon een luisterband op cd, live zullen ze nooit echt kunnen bekoren (onder andere ook doordat het complexe geluid simpelweg niet goed neer te zetten en uit te mixen is live..)

Reactie van Dead op 07-06-2005 om 19:21u


Het spijt me heel erg, maar ik moet toegeven COF is inderdaad een cd band, en t zijn misschien arrogante kwallen met sterralures, maar volgens mij is Black Metal een en al arrogantie, bekijk interviews, en bekijk hun levens motto, beetje arrogant en kinderachtig niet? En tja een goed optreden van een band is tof, goed geluid etc, maar t gezellig hebben en naar je zin hebben is ook belangrijk, en de kinderfans van COF is inderdaad erg vervelend, maar dit gebeurt langzaam bij elke band, kijk naar Nightwish, Dimmu Borgir etc etc, de hele Black Metal scene zit vol met meelopers, t is met alles zo, maar bij COF valt t gewoon heel erg op. Ze zijn inderdaad t beste op cd, maar een band is geen band als deze niet optreed.

Reactie van Dimmu op 11-06-2005 om 16:07u


mja zeker nix tegen cradle , grote fan , ook van dimmu , maar denk toch met weemoed terug aan de tijd van the principle of evil made flesh (CoF) en stormblast (dimmu) en ja natuurlijk Bathory :( quorthon

Reactie van Dark Noita op 11-06-2005 om 18:36u


wrm zeiken mensen toch zo... ergens ooit heb k in een blad gelezen dat er een gothic/metal-hipe over europa ofzo gaat...ook gezeik....ik zeik nu ook:P maar goed, mensen zeggen dat Noorse BM slegt is en tegelijk dat Dimmu Borgir goed is....hm...wat klopt daar niet aan...Oja, Dimmu is zelf voor het grootste deel Noors.... naja laat ik maar ophouden met mijn gezeik over gezeik, ik wilde vooral die tegenstelling van Noorse BM en Dimmu zegge. Ik vind Cradle helemaal geweldig of ze nou live of op CD zijn: vind ze goed!!!

Reactie van Dead op 21-06-2005 om 09:44u


en trouwens, hoeveel echte Burzum en Darkthrone fans bestaan er? Ook allemaal kleuters die achter nazi black metallers aanlopen

Reactie van Dead op 21-06-2005 om 19:01u


Dark noita, wat is nou je standpunt?

Reactie van Dark Noita op 25-06-2005 om 22:35u


Dat dit vooral gezeik vind, vooral omdat het nogal logisch is dat ze live minder zijn. de meeste bands zijn dat wel...! Maar als je ze dan tog gaat afzeike vind ik je nogal dom, probeer hun maar eens na te doen!!!!!!

Reactie van Dead op 14-07-2005 om 22:51u


Cradle of Filth is origineel, ze zijn goede muzikanten, ze zetten zich voor lul op podia en de cd's zijn rete goed geproduceerd en het nieuwe album Nymphetamine is nog veel vetter dan het voorgaande werk doordat het meer metal is geworden,wat wil je nog meer? Hou zoiezo op met zeiken over bands, wij metal fans zouden broeders moeten zijn van elkaar, maar ondertussen zijn er allemaal groeperingen, we zijn toch verdomme geen islamieten? metal moet een eenheid zijn, voor de buiten wereld is een Darkthrone fan hetzelfde als een COF fan, we zijn allemaal metal broeders alleen we moeten zo nodig op commercie en dergelijken etteren, best wel triest, metal gaat de wereld veroveren door middel van major labels en tv, COF is hier mee bezig, Dimmu is hier mee bezig, etc etc, het gaat prime met de metal wereld! (ik kan me er trouwens wel in vinden dat mensen Linkin Park etc etc haten, dat vind ik trouwens ook geen metal)

Reactie van Dark Noita op 16-07-2005 om 13:36u


Best wel mee eens!!!

Reactie van Fred op 25-08-2005 om 12:59u


C.O.F. zucht, zucht. Dat is wel zo'n enorme slechte live band echt triest. Ik als metal fan heb een hekel aan te veel keyboards die bij sommige metal acts worden gebruikt. Keep it clean!! Keyboards killing metal!! Listen to pure metal with no commercial and trendy shit. Ja, ik ben zo'n true black metal figuur. ik ben niet triest of zo, maar de echte fan weet heus wel wat ik bedoel. Bands als Cradle, Dimmu Borgir, daar kun je eignelijk allleen maar om lachen als je van bands als Inquisition, Tjsuder en Behexen houdt.

Reactie van I Spit Upon Thy Cradle! op 28-09-2005 om 21:32u


OK mensen ik heb et effe onder een andere naam gedaan maar ik zal eerlijk zijn: ik ben 11 en een death/blackhead. En zelfs ik vind Cradle zuigen. Op plaat zijn ze 3x leuk, en bij de 4e keer is et al saai. Geef mij maar 'n Arch Enemy, Behemoth of Aborted.

Reactie van Griever op 25-11-2005 om 16:17u


Man laat die kleine kleutertjes die hier zo zielig reageren op de terechte kritiek op het optreden van Cradle toch lekker in hun droom, dan blijven ze lekker naar de concerten van Cradle gaan en hebben wij volwassenen geen last van ze bij de échte bands zoals Moonspell, want die speelden inderdaad écht top! Misschien een tip om bands als Cradle wat vroeger op de avond te laten spelen zodat die OV-kindjes niet halverwege het concert moeten aftaaien omdat ze anders te laat thuis komen en een pak slaag krijgen van hun mammie….hahahahaha

Reactie van Staal op 15-12-2005 om 05:51u


Pffffff, wat een zielig en stumperig figuur zeg, die het zogenaamd zo stoer vind om het woordje "kanker" te gebruiken. Echt zwaar gestoord. Gewoon bannen zo'n figuur. Maar goed. Cradle is gewoon een klote liveband en het mooie is dat ze dit zelf ook niet ontkennen. Als je er voor zorgt dat je goed benevelt bent door de drank, kun je sommige nummers nog wel herkennen hehe. Maar op de studioalbums zijn ze zeer goed en technisch. Maar wat ik persoonlijk nog steeds het probleem vind, is dat onze dikke vriend Nick na "Dusk ..." het pand heeft verlaten. Hij is echt zo snel. Luister eens naar Lock Up of naar Old Man's Child: In defiance of existence. Maar dit ff terzijde, heeft met het onderwerp niet veel te maken. Goed, als iedereen nou eens objectief blijft en de ander in z'n waarde laat, zijn we al een stuk verder. En na deze wijze woorden hou ik er mee op. Proost allemaal, LATUR!!!

Reactie van Emma op 09-07-2006 om 21:55u


zo welke sul heeft dit stuk geschreven die ga ik echt slaan!!! hoe durft die ***** dani zo te beledigen een blaffend speenvarken moet je jezelf eens horen ******* grrrrrrrrr als ik jou ooit tegen kom zal ik als ik jou was maar snel gaan onderduiken want je gaat dood!!!

Reactie van een Metalfan op 15-11-2006 om 09:52u


Cradle of Filth fans zijn net christenen, blind voor de waarheid en doelloos achter elkaar aanlopen omdat ze denken dat COF bruut en hard is

Pitfest

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2024 Metalfan.nl en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.