• Perry Farrell (Jane's Addiction) - 65
  • Vegard K. Thorsen (Theatre Of Tragedy) - 47
  • Vincent (Yorblind) - 36

The Last Vegas - Eat Me
Label: AFM Records
The Last Vegas - Eat Me
De vijf mannen van de Amerikaanse rockformatie The Last Vegas hadden slechts enkele weken de tijd om een album in elkaar te puzzelen. Die plaat is Eat Me geworden en ondanks dat er enige haast achter het project zat, is dat er niet aan af te horen. Uiteraard is het maar de vraag in hoeverre het echt gaat om compleet nieuw materiaal, want er is ook geput uit demo’s die er al lagen en er zullen ongetwijfeld wat ideeën al langer rond hebben gespookt in de achterhoofden van dit vijftal. De groep rond de Arling-broers op gitaar en drums en frontman Chad Cherry maakt een vorm van sleaze rock die doorspekt is met glamrock, punk, funk en metal, hoewel dat laatste genre minder terug is te horen dan op voorgaande albums. Eat Me is de zevende langspeler met daarop elf tracks waarvan het leeuwendeel zeer de moeite waard is.

Echt hoogstaande, complexe rock-‘n-roll is er op de plaat niet te vinden. Het zijn over het algemeen pakkende, rappe nummers met een fijne vibe en aangename punch. Brutaal genoeg om de nekharen van je schoonmoeder overeind te laten staan, maar tegelijkertijd zo vertrouwd dat het voor elke rockliefhebber direct te behappen is. Het enige nummer dat van de sleaze/glamformule afwijkt is afsluiter From Hell, dat meer aan Marilyn Manson doet denken dan een vrolijke partij ondeugende hardrock. De tien overige songs passen echter perfect binnen het genre dat zich qua uiterlijk kenmerkt door strakke broeken, eyeliner en een cowboyhoed in bonte kleuren en tekstueel de liefde en het vrije leven bezingt.

Eat Me, dat voorzien is van een mierzoete cover, opent sterk met de snelle single Bloodthirsty. Al te origineel is het niet, maar wel effectief en dat geldt voor de meeste songs van deze plaat. De snelle rockers worden afgewisseld met enkele over the top ballads als Universe & You, Love’s Got Nothing On Me en Anything It Takes. Echt interessant wordt het met de song Hot Fudge. De overheerlijke stamper is voorzien van een moddervette groove inclusief moog riff. Het werkt echt perfect. De wilde krijsen van Chad Cherry maken het nummer, dat het goed zou hebben gedaan op menig dansvloer in de jaren zeventig, helemaal af. Even interessant is het daaropvolgende midtempo Along For The Ride dat met een Indiaas aandoend geluid dit anderszins vrij traditionele rocklied een exotisch tintje geeft.

Eat Me mag dan snel in elkaar zijn gezet, broddelwerk is het alleszins niet. Het gebrek aan tijd om eindeloos over een nummer na te denken, heeft wellicht zelfs geresulteerd in een vrijere benadering en enkele opvallende keuzes zoals de zojuist beschreven songs. Het is een lekkere rockplaat geworden die dankzij degelijke nummers en een solide Scandinavische productie boven de middenmoot uitstijgt.

1. Bloodthirsty
2. Here We Go Again
3. Universe & You