Pitfest
Enquête

Het is steeds gebruikelijker dat de verkoop van concerten en festivals minstens een jaar van tevoren reeds begint, waarbij je er soms snel bij moet zijn om een ticket te scoren. Vind jij dat een probleem?

ja, want er komen meer kosten bij kijken dan 1 ticket, bv. vervoer of hotel
ja, want ik weet zo lang van tevoren niet of ik die dag(en) moet werken
ja, want ik moet eerst sparen voor ik een kaartje kan kopen
ja, want ik wil eerst weten wat er in die periode nog meer te doen zal zijn
ja, om een andere reden
nee, dan heb ik meer tijd om bv. vrije dagen, vervoer of oppas te regelen
nee, het maakt mij echt niet uit wanneer de voorverkoop begint
nee, ik vind het juist fijn om zo lang voorpret te hebben
nee, want ik beslis later wel en koop dan een tweedehands ticket
nee, zolang ik gekochte tickets maar mag doorverkopen via bv. ticketswap
nee, om een andere reden
bij sommige concerten vind ik het wel een probleem, bij andere juist niet
anders, namelijk:

[ Uitslag | Enquêtes ]

    26 november:
  • Morta Skuld en Decrepid
  • 27 november:
  • Benighted, Baest en Coffin Feeder
  • Feuerschwanz, Orden Ogan en Dominum
  • Gorgoroth, Mortiis, Hats Barn en Aran Angmar
  • Sirenia en Xandria
  • 28 november:
  • Benighted, Baest en Coffin Feeder
  • Feuerschwanz, Orden Ogan en Dominum
  • Orphaned Land, Azteca, Royal Rage, Ring Of Gyges en Strale
  • Sirenia en Xandria
  • Vola, Charlotte Wessels en The Intersphere
  • While She Sleeps, Malevolence, Thrown en Resolve
  • 29 november:
  • Amarok, Colin Bass & Eddie Mulder en Retrospective
  • Mayhem
  • Mystic Prophecy, Iron Savior en Mad Max
  • Smash Into Pieces
  • While She Sleeps, Malevolence, Thrown en Resolve
  • 30 november:
  • Fit for An Autopsy, Sylosis, Darkest Hour en Heriot
  • Herrie Festival
  • Metal Before Christmas
  • Mystic Prophecy, Iron Savior en Mad Max
  • Peter Pan Speedrock en Skroetbalg
  • SiM
  • Sirenia en Xandria
  • 1 december:
  • Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon en Vitriol
  • Fit for An Autopsy, Sylosis, Darkest Hour en Heriot
Geen concerten bekend voor 25-12-2024.
Kalender
Vandaag jarig:
  • Bev Bevan (Black Sabbath) - 78
  • Mark Lanegan (Screaming Trees)† - 60
  • Nick Kuhn (Apothys) - 39
  • Steve Rothery (Marillion) - 65
  • Tim Armstrong (Rancid) - 59
Review

Neal Schon - The Calling
Jaar van release: 2012
Label: Frontiers Records
Neal Schon - The Calling
Als gitarist van een legendarische band als Journey zullen er vast veel gebeurtenissen in je leven en je carrière voorbijkomen die ergens een plekje moeten krijgen. Tussen twee tours in wist Neal dan ook samen met enkele muzikale vrienden een soloalbum op te nemen waarin hij zijn ei kwijt kon in diverse muziekstijlen. Op dit inmiddels zevende solowerkje kreeg Schon hulp van onder andere (ex-Journey)drummer Steve Smith en Jan Hammer. Slechts vier dagen had hij nodig om zijn tracks in te spelen op zowel gitaar als basgitaar, maar dat is niet te horen wanneer deze cd eenmaal door de speakers schalt.

Schon is er in geslaagd om de luisteraar te boeien met een enorme diversiteit aan stijlen. The Calling, als eerste nummer, spreekt direct tot de verbeelding. Veel agressie en ingewikkelde melodiewisselingen, maar natuurlijk ook het spel van Schon, die zijn gitaar veel meer laat zingen dan bij Journey het geval is, maken het erg interessant. Op het wat zoete Six String Waltz kan hij vervolgens uitpakken met de meest mooie melodielijnen, doorspekt met een aantal venijnige riffs waar je helemaal koud van wordt. Waar het licht Keltische Irish Field me een beetje doet denken aan de Thank You cd's van Michael Schenker hoor ik verderop nog wat andere, minder makkelijk definieerbare invloeden terug die neigen naar eerdere albums van bijvoorbeeld Satriani, MacAlpine en Vai. Het grappige is dat dit de cd wel een soort vertrouwd tintje geeft.

Maar dan de solo's, waar iedere Journeyliefhebber toch, net als ik, van zal smullen. Luister maar eens naar bijvoorbeeld Back Smash; potverdikke wat een energie! Maar in meer nummers is haast hoorbaar dat hij zich moet inhouden om niet te gaan scheuren. Een heel herkenbare fusiontrack is het nummer Fifty Six (Schon's leeftijd) met een Aziatisch klinkend intro, waarin hij het halverwege toch niet kan laten om een venijnige slagpartij neer te zetten. Erg indrukwekkend. Even indrukwekkend is het meeslepende Blue Rainbow Sky wat echt fantastisch in elkaar zit, en voortkabbelend in een rustig tempo het solowerk van Schon goed uit de verf laat komen. Dat mag hij in de afsluiter Song Of The Wind II nogmaals doen maar dan op de psychedelische manier.

Ik kan alleen maar heel veel respect opbrengen voor deze aubade aan de gitaar en aan de vele muzikale stromingen die verzameld zijn op deze schijf. Het is niet echt Journey wat je gaat aantreffen, maar als je liefhebber bent van uitstekend gitaarspel zonder dat het veel uitmaakt binnen welke muzikale grenzen dit gebeurt, dan denk ik dat je een juweeltje in handen hebt met deze release. Maar let op, er komt nóg een solo cd uit van Neal, met onder andere Marco Mendoza op bas en Deen Castronovo (drummer in Journey) die beiden op een aantal tracks zingen. Dat belooft ook nog wat!

Tracklist:
1. The Calling
2. Carnival Jazz
3. Six String Waltz
4. Irish Field
5. Back Smash
6. Fifty Six (56)
7. True Emotion
8. Tumbleweeds
9. Primal Surge
10. Blue Rainbow Sky
11. Transonic Funk
12. Song of the Wind II

Score: 90 / 100

Reviewer: Hans
Toegevoegd: 18 oktober 2012

Pitfest

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2024 Metalfan.nl en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.