• Nathanaël "Nath" (Anachronia) - 40
  • Ol Drake (Evile) - 40

Middian - Age Eternal
Jaar van release: 2007
Label: Metal Blade Records
Middian - Age Eternal
Yob was een geweldige Amerikaanse doomband. Ze maakten intellectuele songs, vol met tegendraadse riffs en verwijzingen naar het beste werk van Pink Floyd, die in totaal werden verdeeld over vier albums. Hoewel ze een contract hadden met Metal Blade Records kwam het succes nooit en verlieten alle leden behalve songwriter/gitarist/zanger Mike Scheidt de band weer. Mike zag een vijfde (!) vernieuwde Yob line-up niet zitten en trok de stekker maar uit het Yob-stopcontact.

Maar eens een muzikant altijd een muzikant en zodoende komt nu het debuut uit van Middian. Dé nieuwe band van Mike waarin hij gesteund wordt door zijn twee vrienden Will Lindsay (bas en vocalen) en Scott Headrick (drums). En was Yob al niet echt een commercieel bandje, Middian steekt nog meer zijn middenvinger omhoog naar al wat naar oppervlakkigheid ruikt. In vijf lange songs worden loodzware doompassages afgewisseld met The Mars Volta-achtige hersenspinsels. Het gaspedaal wordt af en toe opmerkelijk ingeduwd en tel daarbij nog een paar dozijn harde stonerriffs en je weet dat variatie troef is. Afsluiter Sink To The Center bevat gastvocalen van Ben Ward van Orange Goblin en wordt ook opgesierd met enkele stoere samples.

Liefhebbers van Yob zullen sowieso geïnteresseerd zijn, maar ook andere muzikale avonturiers moeten het deze maand bij Middian zoeken.

1. Dreamless Eye
2. The Blood of Icons
3. Age Eternal
4. The Celebrant
5. Sink To The Center

Reviewer: Kristof
Toegevoegd: 18 maart 2007

Meer Middian:

Middian - Age Eternal
Reactie van Dmitry op 17-02-2013 om 18:52u

Poeh, wat een avond lol. Net alle Noorse optredens kennun bekijken.1.Nora Foss Al-Jabri: 10/10 Vooraf niet mijn favoriet maar WOW! Vanaf de eerste seconden raakt ze mij. Wat is deze jonge dame goed en wat is dit live overtuigend zeg! Dit klinkt als een winnaar! 2.Reidun Se6ther: 8/10 Oei, ik had echt veel beter verwacht. Wat een lelijke jurk had ze aan, veel armbewegingen die afleiden, stem schijnt niet helemaal oke te zijn geweest maar goed, dan toch zf3 kennun zingen! Richting het einde vond ik het beter worden, maar er zijn echt nog wel verbeterpunten. 3.Irresistible: 8/10 Goed optreden en goed genoeg gezongen, doet wel erg Amerikaans aan. Er gebeurt veel op het podium, vind het leuk om naar te kijken in elk geval.4.Lisa Stokke: 8/10 Voorspelbaar, ouderwets, songfestival, disney..etc. Maakt me in dit geval niets uit want het wordt goed gebracht. En waarom niet? ESF is geen MTV en dat moet het ook niet worden. Er is wat mij betreft ook plaats voor zulk soort liedjes :-) 5.Rudi Myntevik: 6/10 Prettig om naar te luisteren, maar on stage nogal saai. 6.Kim Andre9 Rysstad: 5.5/10 Prima gezongen, verder weinig an. 7.United: 4/10 Irritant lied hebben ze, kan er gewoon niet fijn naar luisteren 8.The Carburetors: 1/10 Ik hou best van (stevige) rock, maar dit is verschrikkelijk!