Sanity Has Left The Building opent met Friendship, een bijzonder lekker metalcore nummer met een pakkend refrein. Denk nu niet dat je na het horen van dit nummer gelijk weet hoe de hele plaat klinkt, want dat is zeker niet het geval. Crowd Of The Nobodies is meer emo en in Feedback vind je invloeden van bijvoorbeeld Clawfinger terug.
Bassist Mikls Anga-Kis krijgt veel ruimte om tijdens rustige passages te laten horen wat hij kan, waardoor een nummer van heel ruig plotseling kan omslaan in heel funky en wat in Mechanic-All zelfs leidt tot een stukje reggae. Wat verder opvalt, is dat Csongor een uitstekende stem heeft die zowel tijdens de rustige als de ruwe stukken (waarin zelfs gegrunt wordt) erg goed uit de verf komt. Alleen zijn de raps die in enkele nummers te horen zijn niet aan mij besteed. Instrument-All is zoals de titel al doet vermoeden een instrumentale track wat zorgt voor een broodnodig rustpunt in de soms chaotische aaneenrijging van stijlen.
Helaas kan het hoge niveau niet gedurende de lengte van de plaat worden vastgehouden en tegen het einde van Sanity Has Left The Building heb ik wel even genoeg Subscribe gehoord voor vandaag. De emo en metalcore gedeeltes klinken mijns inziens uitstekend, de stukken waarin gerapt wordt daarentegen een stuk minder.
Tracklist:
1. Friendship
2. Crowd Of The Nobodies
3. Feedback
4. Oidipus
5. S.O.S.
6. Instrument-All
7. Mechanic-All
8. Highfly
9. X-Man
10. Unity
11. Rebirth
12. Bahama Beach Coctail