Pitfest
Enquête

Het is steeds gebruikelijker dat de verkoop van concerten en festivals minstens een jaar van tevoren reeds begint, waarbij je er soms snel bij moet zijn om een ticket te scoren. Vind jij dat een probleem?

ja, want er komen meer kosten bij kijken dan 1 ticket, bv. vervoer of hotel
ja, want ik weet zo lang van tevoren niet of ik die dag(en) moet werken
ja, want ik moet eerst sparen voor ik een kaartje kan kopen
ja, want ik wil eerst weten wat er in die periode nog meer te doen zal zijn
ja, om een andere reden
nee, dan heb ik meer tijd om bv. vrije dagen, vervoer of oppas te regelen
nee, het maakt mij echt niet uit wanneer de voorverkoop begint
nee, ik vind het juist fijn om zo lang voorpret te hebben
nee, want ik beslis later wel en koop dan een tweedehands ticket
nee, zolang ik gekochte tickets maar mag doorverkopen via bv. ticketswap
nee, om een andere reden
bij sommige concerten vind ik het wel een probleem, bij andere juist niet
anders, namelijk:

[ Uitslag | Enquêtes ]

    26 november:
  • Morta Skuld en Decrepid
  • 27 november:
  • Benighted, Baest en Coffin Feeder
  • Feuerschwanz, Orden Ogan en Dominum
  • Gorgoroth, Mortiis, Hats Barn en Aran Angmar
  • Sirenia en Xandria
  • 28 november:
  • Benighted, Baest en Coffin Feeder
  • Feuerschwanz, Orden Ogan en Dominum
  • Orphaned Land, Azteca, Royal Rage, Ring Of Gyges en Strale
  • Sirenia en Xandria
  • Vola, Charlotte Wessels en The Intersphere
  • While She Sleeps, Malevolence, Thrown en Resolve
  • 29 november:
  • Amarok, Colin Bass & Eddie Mulder en Retrospective
  • Mayhem
  • Mystic Prophecy, Iron Savior en Mad Max
  • Smash Into Pieces
  • While She Sleeps, Malevolence, Thrown en Resolve
  • 30 november:
  • Fit for An Autopsy, Sylosis, Darkest Hour en Heriot
  • Herrie Festival
  • Metal Before Christmas
  • Mystic Prophecy, Iron Savior en Mad Max
  • Peter Pan Speedrock en Skroetbalg
  • SiM
  • Sirenia en Xandria
  • 1 december:
  • Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon en Vitriol
  • Fit for An Autopsy, Sylosis, Darkest Hour en Heriot
Geen concerten bekend voor 25-12-2024.
Kalender
Vandaag jarig:
  • Bev Bevan (Black Sabbath) - 78
  • Mark Lanegan (Screaming Trees)† - 60
  • Nick Kuhn (Apothys) - 39
  • Steve Rothery (Marillion) - 65
  • Tim Armstrong (Rancid) - 59
Review

Void King - Barren Dominion
Jaar van release: 2019
Label: Off The Record

Void King - Barren Dominion

Met een bandnaam als Void King weet je al ongeveer wat je kunt verwachten. Iets in de contreien van stoner of doom. Dit viertal uit Indianapolis brengt in 2016 via het Nederlandse label Off The Record zijn debuutplaat There Is Nothing uit. Via hetzelfde label komt Void King dit jaar met de opvolger Barren Dominion.

Ik maak mij er misschien gemakkelijk van af door te zeggen dat Void King klinkt als Stone Temple Pilots dat probeert een doomplaat te maken, maar hoe vaak ik deze plaat ook beluister, het blijft een accurate omschrijving. De Stone Temple Pilots-referentie heeft vooral te maken met zanger Jason Kindred. Zijn stemgeluid lijkt erg op dat van wijlen Scott Weiland. Met Kindred heeft Void King dan ook een uitstekende zanger die zowel power als gevoel in zijn baritonstem weet aan te brengen. Al moet ik zeggen dat hij iets te vaak kiest voor lange uithalen waardoor het soms wat eentonig klinkt.

De doomreferentie heeft natuurlijk te maken met het duistere geluid dat Void King zichzelf aanmeet. De gitaarriffs klinken zwaar en fuzzy en het basgeluid ronkt bij vlagen lekker. Maar het is vooral het drumwerk van Derek Felix dat ervoor zorgt dat de songs zo krachtig overkomen. Het feit dat de drumpartijen zijn opgenomen in een leegstaand pakhuis zal hier ongetwijfeld aan hebben bijgedragen. Hoe dan ook, het trommel- en roffelwerk van Felix is behoorlijk indrukwekkend.

Barren Dominion gaat voortvarend van start met A Lucid Omega. In dit dronende, slepende nummer klinkt het gitaar- en baswerk lekker duister en dreigend en doen de vocale harmonieën denken aan Alice In Chains. Leftover Savages is nog een vroeg hoogtepunt op de plaat. Het nummer loopt goed en heeft door de tempowisselingen veel dynamiek. Na het imponerende begin komt de klad er toch een beetje in. Temples Made Of Bone en The Longest Winter zijn nog twee sterke tracks, maar de rest van het songmateriaal blijft – zonder een onvoldoende te halen - na diverse luisterbeurten te gezichtloos.

En dat is toch vooral het manco van deze plaat. Na drie à vier nummers begint het allemaal te veel op elkaar te lijken. Void King doet echter zijn best om zich te onderscheiden van genre-genoten. Het heeft daarvoor genoeg in zijn mars. Ondanks dat de Amerikanen hoorbaar veel energie in deze plaat hebben gestoken, komt het er nog niet helemaal uit. Het levert geen slechte plaat op, maar ook geen essentiële.

Tracklist:
1. A Lucid Omega
2. Leftover Savages
3. Burnt At Both Ends
4. Of Whip And Steed
5. Temples Made Of Bone
6. Learning From The Ashes
7. Crippled Chameleon
8. The Longest Winter

Score: 74 / 100

Reviewer: Hugo
Toegevoegd: 7 oktober 2019

Pitfest

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2024 Metalfan.nl en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.