Pitfest
Enquête

Het is steeds gebruikelijker dat de verkoop van concerten en festivals minstens een jaar van tevoren reeds begint, waarbij je er soms snel bij moet zijn om een ticket te scoren. Vind jij dat een probleem?

ja, want er komen meer kosten bij kijken dan 1 ticket, bv. vervoer of hotel
ja, want ik weet zo lang van tevoren niet of ik die dag(en) moet werken
ja, want ik moet eerst sparen voor ik een kaartje kan kopen
ja, want ik wil eerst weten wat er in die periode nog meer te doen zal zijn
ja, om een andere reden
nee, dan heb ik meer tijd om bv. vrije dagen, vervoer of oppas te regelen
nee, het maakt mij echt niet uit wanneer de voorverkoop begint
nee, ik vind het juist fijn om zo lang voorpret te hebben
nee, want ik beslis later wel en koop dan een tweedehands ticket
nee, zolang ik gekochte tickets maar mag doorverkopen via bv. ticketswap
nee, om een andere reden
bij sommige concerten vind ik het wel een probleem, bij andere juist niet
anders, namelijk:

[ Uitslag | Enquêtes ]

    26 november:
  • Morta Skuld en Decrepid
  • 27 november:
  • Benighted, Baest en Coffin Feeder
  • Feuerschwanz, Orden Ogan en Dominum
  • Gorgoroth, Mortiis, Hats Barn en Aran Angmar
  • Sirenia en Xandria
  • 28 november:
  • Benighted, Baest en Coffin Feeder
  • Feuerschwanz, Orden Ogan en Dominum
  • Orphaned Land, Azteca, Royal Rage, Ring Of Gyges en Strale
  • Sirenia en Xandria
  • Vola, Charlotte Wessels en The Intersphere
  • While She Sleeps, Malevolence, Thrown en Resolve
  • 29 november:
  • Amarok, Colin Bass & Eddie Mulder en Retrospective
  • Mayhem
  • Mystic Prophecy, Iron Savior en Mad Max
  • Smash Into Pieces
  • While She Sleeps, Malevolence, Thrown en Resolve
  • 30 november:
  • Fit for An Autopsy, Sylosis, Darkest Hour en Heriot
  • Herrie Festival
  • Metal Before Christmas
  • Mystic Prophecy, Iron Savior en Mad Max
  • Peter Pan Speedrock en Skroetbalg
  • SiM
  • Sirenia en Xandria
  • 1 december:
  • Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon en Vitriol
  • Fit for An Autopsy, Sylosis, Darkest Hour en Heriot
Geen concerten bekend voor 26-12-2024.
Kalender
Vandaag jarig:
  • Carl Casagrande (Scelerata) - 42
  • Carlos Lozano Quintanilla (Persefone) - 44
  • James Kottak (Scorpions)† - 62
  • Linnéa Vikström (Thundermother) - 32
  • Marten Andersson (Lizzy Borden) - 50
  • Stu Block (Iced Earth) - 47

Vandaag overleden:
  • P A Danielsson (Lion's Share) - 2004
Enqute

Ben je bereid meer te betalen voor cd's met bonusmateriaal?

Ja, 1 tot 2 euro heb ik er wel voor over9 %9 %9 % 9.38 %
Ja, tussen de 2 en 3 euro vind ik niet erg8 %8 %8 % 8.26 %
Ja, ik betaal gerust meer dan 3 euro extra7 %7 %7 % 7.37 %
Nee20 %20 %20 % 20.98 %
Ligt eraan wat het bonusmateriaal is54 %54 %54 % 54.02 %

[ Stem | Andere Enqutes ]


Geplaatst door Anti-bonus op 08-03-2009 om 20:57



Ik zeg NEE. Als early adopter koop je vaak heel vroeg een nieuw album. Heel zuur als je later hetzelfde album tegen dezelfde prijs met bonusmateriaal kunt kopen (re-release). Dit is me al tevaak overkomen en ik baal dan ook enorm van bonuscd's. Gewoon direct uitbrengen en anders niet. Die herkauwende melkkoe maakt meer kapot dan ze lief is. Geen wonder dat mensen meer gaan downloaden. Het praatje "de echte fan koopt het toch wel" gaat allang niet meer op. Wake up!

Nee verkoop CD's tegen een maximumprijs van max €8 en je zult zien het het beter zal gaan. De muziekindustrie weet inmiddels toch ook welke value drivers er aangepast moeten worden om de gemiddelde inkoopprijs omlaag te krijgen.

Geplaatst door Rinus op 08-03-2009 om 21:31



Inderdaad. Ben het helemaal met Anti Bonus eens.
Is mij ook heel vaak overkomen.
Zeer respectloos voor de echte fans.
Wat ook een trend is. Alle cd van een artiest opnieuw uitbrengen met op elke cd enkele bonus tracks.
Breng dan alle bonus tracks uit op 1 cd voor de echte fans, die alle cd's al hebben.
Net zoals de remastered uitvoeringen. Voor oude cd's kan ik wel voorstellen.
Maar niet voor cd's die pas een paar jaar uit zijn!


Geplaatst door IROn op 08-03-2009 om 22:29



2 tot 3 euro á la, en dan afhankelijk wat het bonusmateriaal is. Mooie live CD of DVD erbij is leuk, maar die film bij de laatste Saxon plaat bijvoorbeeld was het niet waard.

Geplaatst door Erik op 08-03-2009 om 23:10



Alleen als het bonusmateriaal echt toegevoegd waarde heeft, maar helaas ben ik dat nog nooit tegengekomen. Nee dus.

Geplaatst door Old Mhb op 09-03-2009 om 07:29



Bij een eerste uitgave wel. Bij een re-release dowload ik dat lekker illegaal.Ik heb geen ezel die geld schijt.

Geplaatst door Metalfuel op 09-03-2009 om 07:41



Ik ben het eens met Old Mhb, bij de eerste uitgave koop ik meestal de versie met bonusmateriaal. Maar dan moet dit wel de moeite waard zijn. re-releases met bonus materiaal is pure geldklopperij en mag de platenmaatschappij lekker in hun reet stoppen.

Geplaatst door Mignon op 09-03-2009 om 07:41



Meestal als je dan een cd koopt met bonusmatriaal
Komt ie als in digipack en past ie niet in me cd rek
Das de reden waarom ik het nooit doe
En als der een dvd bij zit kan je die altijd meestal ook wel vinden op youtube
Zijn toch meestal maar 10 minuutjes dvd speelmateriaal
En wat ook altijd heel irritant is wil je even een cd in je computer gooien krijg je dan zo een heel scherm van die band met allemaal opties
Geef mij maar gewoon de normale cdtjes


Geplaatst door Jasper op 09-03-2009 om 08:19



Ja, maar wel als die versie inderdaad meteen uit is.. Ik koop meestal een cd als hij net uit is..

Geplaatst door Alex Dirks op 09-03-2009 om 09:35



Ik deel de mening dat die re-releases pure oplichterij is, zeker als dat binnen een half jaar na de oorspronkelijke release is.
Voor een mooie digipack ,zoals bijvoorbeeld de nieuwe Lamb of God, met maar liefst 2 bonustracks, ben ik best bereid 2 euro extra te betalen.

Geplaatst door Pieter Post op 09-03-2009 om 10:31



Het heet niet voor niks BONUS!

Betekent:
bo·nus de; m -sen iets dat men extra krijgt

Kortom, iets krijg je er gratis bij, voor dezelfde prijs dus.

Geplaatst door john op 09-03-2009 om 14:16



Zeker niet voor Demo's met een slecht geluid.
Als een band goede nummers heeft geschreven voor het album, moeten ze die gewoon toevoegen en deze ook gewoon op de Jewel-Case versie zetten.
De kartonnen Digipacks van tegenwoordig zijn onhandig en vaak zeer slecht van kwaliteit. De vaak toegevoegde DVD is ook matig.

Geplaatst door jan op 09-03-2009 om 14:18



in de wereld is niks Gratis!!!!!

Geplaatst door elly op 09-03-2009 om 15:41



Ligt er duidelijk aan. Extra nummers wil ik wel voor betalen, maar een hele reportage over hoe een album in de studio tot stand is gebracht intresseerd me echt helemaal niks.

Geplaatst door Erik op 09-03-2009 om 18:30



Grappig dat er mensen zijn die voor de releases met bonusmateriaal kiezen, als ze ook zonder beschikbaar zijn. Ik vind bonusmateriaal vrijwel altijd een storende factor, omdat het afleidt van hoe een release oorspronkelijk bedoeld is. Dan heb je vaak ook nog een stijlbreuk met het andere materiaal, of klinkt het geluid anders. Irritant.
Ik heb dan weer niets tegen datatracks, want daar merk je toch niets van in je cd-speler. Zolang ik er maar niet voor hoef te betalen, want ik luister het niet.

Geplaatst door Ruud op 09-03-2009 om 20:49



Afhankelijk van de bonus. Het filmpje op de nieuwe Saxon vond ik best leuk eigenlijk. Maar de akoestische versie van een nummer dat al op de nieuwe van Grave Digger staat, vind ik totaal niet interessant.


En rereleases (al dan niet met bonusmateriaal) zijn alleen maar nodig als de oorspronkelijke release niet meer aan te komen is. Als je dan toch ineens nieuw materiaal hebt, dan bewaar je dat maar voor de nieuwe plaat.

Geplaatst door Luldebehanger op 10-03-2009 om 10:44



Helaas is de bonus over het algemeen van een zeer bedenkelijk nivo. Waardeloze kwaliteit live dvd's, paar oude demo songs, de moeite niet waard. Ik vind het absurd dat bands weet ik veel hoeveel varianten kort na elkaar op de markt brengen, allemaal uitzuigerij en weinig respectvol naar echte fans.

Geplaatst door tankard op 10-03-2009 om 19:48



igt eraan wat het is als het een making of ofzo is niet nee,
maar als je er een live dvd met goeje kwaliteit bykrygt ben ik el bereid een paar euros meer te betalen

Geplaatst door Ruud op 10-03-2009 om 23:54



Wat is dat trouwens voor gezeik over bands die kort na de release alweer met een rerelease komen? Ik zie het nauwelijks gebeuren. De enige voorbeelden die ik me kan bedenken is Ghost reveries van Opeth, de laatste Machine head en één van de laatste platen van Cradle of Filth. Oftewel, enkele cd's terwijl er in een jaar honderden, zo niet duizenden platen per jaar uitkomen. Ik zal er ongetwijfeld een paar vergeten zijn.

Geplaatst door Wout op 11-03-2009 om 14:27



Vooral dat roadrunner gedoe is gay

Geplaatst door Matthijs op 11-03-2009 om 21:04



Ligt eraan wat het bonusmateriaal is.Als het echt de moeite waard is dan ben ik wel bereid iets meer ervoor neer te leggen. Dit is echter praktisch nooit het geval.

Geplaatst door Richard op 13-03-2009 om 10:36



Het ligt eraan wat het bonusmateriaal is inderdaad. Bij Twilight Of The Thunder God van Amon Amarth kreeg je er een live dvd bij van best wel goeie kwaliteit. Voor zoiets ben ik best bereid een paar euro erbij te leggen. Maar over het algemeen is dit inderdaad niet het geval. Dan komt er nog eens bij dat ze soms de prijzen wel erg omhoog schroeven. Zo zag ik laatst Cult Of The Dead (met bonus live dvd) van Legion Of The Damned (Occult) liggen. 23 euro!! Dit vind ik dan weer een beetje ver gaan.

Geplaatst door Hans op 14-03-2009 om 08:50



Eerst moeten idd de prijzen van cd's omlaag willen mensen het nog kopen. Nu vecht de muziekindustrie nog tegen downloaders, maar men zal de moeite niet meer doen als cds goedkoper worden, met goed artwork en nuttige info, en ja, wellicht wat extra's. Het extra zou het aantrekkelijk moeten maken om de cd te kopen, alleen de waarde van "extra" is voor elke liefhebber weer anders.
Ik ben het eens met de kritiek dat men schaamteloos re-releases uitgeeft alleen om geld binnen te halen. Dus, labels en stichting Brein, ga eens om de tafel zitten en bekijk eens wat je kunt doen om het downloadende publiek weer aan het KOPEN te krijgen, en steek geen energie in het weghalen van downloadwebsites. Een lagere prijs zorgt automatisch voor minder downloadgedrag; wedje leggen??

Geplaatst door Metal Meepy op 15-12-2010 om 18:33



Voor bonus-materiaal wat extra betalen is voor mij geen probleem. Dus op de dag van release ga ik meestal wel voor de extended / special editions. In geval van Cradle of Filth is zelfs het extra materiaal nogal eens beter dan de reguliere CD (bijv. Balsamic and Anathema op Godspeed CD2; dit nummer hoorde zelfs nog bij het 'verhaal' op de eerste/reguliere CD, maar paste blijkbaar niet meer).

Extended re-releases koop ik nooit nieuw; wacht meestal even en koop ze dan voor een habbekrats via eBay...

Geplaatst door Sagar op 21-04-2011 om 23:29



That's 2 clever by half and 2x2 clever 4 me. Tnhkas!

Pitfest

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2024 Metalfan.nl en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.