Pitfest
Enquête

Het is steeds gebruikelijker dat de verkoop van concerten en festivals minstens een jaar van tevoren reeds begint, waarbij je er soms snel bij moet zijn om een ticket te scoren. Vind jij dat een probleem?

ja, want er komen meer kosten bij kijken dan 1 ticket, bv. vervoer of hotel
ja, want ik weet zo lang van tevoren niet of ik die dag(en) moet werken
ja, want ik moet eerst sparen voor ik een kaartje kan kopen
ja, want ik wil eerst weten wat er in die periode nog meer te doen zal zijn
ja, om een andere reden
nee, dan heb ik meer tijd om bv. vrije dagen, vervoer of oppas te regelen
nee, het maakt mij echt niet uit wanneer de voorverkoop begint
nee, ik vind het juist fijn om zo lang voorpret te hebben
nee, want ik beslis later wel en koop dan een tweedehands ticket
nee, zolang ik gekochte tickets maar mag doorverkopen via bv. ticketswap
nee, om een andere reden
bij sommige concerten vind ik het wel een probleem, bij andere juist niet
anders, namelijk:

[ Uitslag | Enquêtes ]

    27 november:
  • Benighted, Baest en Coffin Feeder
  • Feuerschwanz, Orden Ogan en Dominum
  • Gorgoroth, Mortiis, Hats Barn en Aran Angmar
  • Sirenia en Xandria
  • 28 november:
  • Benighted, Baest en Coffin Feeder
  • Feuerschwanz, Orden Ogan en Dominum
  • Orphaned Land, Azteca, Royal Rage, Ring Of Gyges en Strale
  • Sirenia en Xandria
  • Vola, Charlotte Wessels en The Intersphere
  • While She Sleeps, Malevolence, Thrown en Resolve
  • 29 november:
  • Amarok, Colin Bass & Eddie Mulder en Retrospective
  • Mayhem
  • Mystic Prophecy, Iron Savior en Mad Max
  • Smash Into Pieces
  • While She Sleeps, Malevolence, Thrown en Resolve
  • 30 november:
  • Fit for An Autopsy, Sylosis, Darkest Hour en Heriot
  • Herrie Festival
  • Metal Before Christmas
  • Mystic Prophecy, Iron Savior en Mad Max
  • Peter Pan Speedrock en Skroetbalg
  • SiM
  • Sirenia en Xandria
  • 1 december:
  • Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon en Vitriol
  • Fit for An Autopsy, Sylosis, Darkest Hour en Heriot
  • Jag Panzer en Ruthless
    27 december:
  • Lugubrum, Botulistum en Triste Saison
  • Pestilence en MagnaCult
Kalender
Vandaag jarig:
  • Alberto Agulló (Hapax) - 45
  • Charlie Benante (Anthrax) - 62
  • Danyell Stampe (Slymenstra Hymen) (Gwar) - 57
  • Frank Schilperoort (Devious) - 42
  • Georg "Sir G." Lenhardt (Die Apokalyptischen Reiter) - 44
  • Gilles Moinet (The Old Dead Tree) - 48
  • Jimi Hendrix (The Jimi Hendrix Experience)† - 82
  • João Rodrigues (Oratory) - 46
  • Kjetil Manheim (Mayhem) - 56
  • Manni Schmidt (Grave Digger) - 60
  • Mike Bordin (Faith No More) - 62
  • Shane Embury (Napalm Death) - 57
  • Tim Yeung (Hate Eternal) - 46
Review

Ne Obliviscaris - Sarabande To Nihil
Jaar van release: 2015
Label: eigen beheer
Ne Obliviscaris - Sarabande To Nihil
Een paar jaar geleden was Ne Obliviscaris nog een goed bewaard insidersgeheim. Het Australische zestal leverde met Portal Of I (2012) een werkelijk briljant debuutalbum af, waarop exotische invloeden perfect geïntegreerd werden met progressieve en zeer spannende death metal. Inmiddels lijkt de band meer en meer erkenning te krijgen. Zo heeft Season Of Mist het gezelschap onder zijn vleugels genomen. Op basis van een succesvolle crowdfunding-campagne heeft de band een kleine tour kunnen doen. Ook de recent afgelopen tour met Cradle Of Filth zal de naamsbekendheid ongetwijfeld ten goede zijn gekomen. Het is volledig terecht, want Ne Obliviscaris verdient alle mogelijke erkenning.

Sarabande To Nihil is een van de twee ep’s die Ne Obliviscaris in eigen beheer heeft uitgebracht als bedankje voor de fans die de band in de zojuist genoemde campagne hebben gesteund. De drie nummers klokken een kleine drieëntwintig minuten, dus er valt genoeg te genieten. Alleen al opener Upon The Tongue Of Eloquence duurt ruim negen minuten en zit vol dynamiek: van vurige blastbeatgedeeltes tot minimalistische stukken (die gedragen worden door weemoedig, klassiek vioolspel en progressieve baspartijen) en alles daartussenin. Ook When The Black Hands Dance is een geweldig nummer, waarin met name de fraaie cleane zangpartijen op schitterende wijze contrasteren met het agressieve drumwerk. Ondanks de lengte van de nummers zit er een prachtige ‘flow’ in deze tracks.

Eerder beschreef ik de sound als een soort combinatie van Opeth, Disillusion, Orphaned Land en The Project Hate MXMXCIX. Die omschrijving is nog steeds van toepassing, maar dekt de lading niet helemaal, want Ne Obliviscaris heeft eigenlijk een volstrekt uniek geluid weten te creëren. De weemoedige vioolpartijen doen ook wel wat herinneringen oproepen aan een band als The Sins Of Thy Beloved, hoewel Ne Obliviscaris technisch heel wat meer onderlegd is. In vergelijking met het fenomenale debuutalbum Portal Of I valt op dat de productie op deze ep iets minder uitgebalanceerd is. Nu is dat ook niet zo verwonderlijk. De enorm gelaagde muziek van Ne Obliviscaris heeft echt baat bij een goede producer en een ruim studiobudget – en dat gaat wat minder makkelijk in eigen beheer. De sound heeft er gelukkig nergens echt onder te lijden.

De conclusie is simpel: iedereen die van avontuurlijke, extreme muziek houdt, moet Ne Obliviscaris een kans geven! Deze Australiërs zijn uniek in wat ze doen en leveren keer op keer briljant werk af dat na tientallen luisterbeurten nog niet verveelt.

Tracklist:
1. Upon The Tongue Of Eloquence
2. When The Black Hands Dance
3. All The Scarlet Tears

Reviewer: Rik
Toegevoegd: 10 december 2015

Meer Ne Obliviscaris:

Ne Obliviscaris - Sarabande To Nihil
Reactie van Metalfuel op 10-12-2015 om 12:58u

Ik moet deze band nog ontdekken, stond al wel op de TO DO lijst. Ben ze op het spoor gekomen na een review van de band Maladie - Still. Deze band heeft op mij een verpletterende indruk gemaakt met deze cd, een luistertip voor liefhebbers van Ne Obliviscaris.

Luistertip: Maladie - Inexistencia

Ne Obliviscaris - Sarabande To Nihil
Reactie van Mathijn op 10-12-2015 om 17:12u

Top band dit. Ik ga Maladie ook checken. Klinkt lekker op t eerste gehoor. Thx.

Pitfest

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2024 Metalfan.nl en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.