De nummers zijn allemaal in een duidelijk Crisixjasje gestopt. Voornamelijk de stem van zanger Juli Bazooka zorgt hiervoor. Zijn raspende stem, die meer weg heeft van een gemiddelde Teutoonse thrashzanger dan een Amerikaanse, is erg afwisselend. Hij zingt regelmatig een stuk lager, wat doet denken aan death metal, maar zo nu en dan haalt hij ook hoge uithalen. Verder is de productie logischerwijs moderner. De drum- en gitaarpartijen klinken hierdoor vaak voller dan het origineel, wat goed te horen is in bijvoorbeeld World In A World van Vio-lence.
Ondanks het Crisixjasje blijft het geluid van de originele bands gewaarborgd. Zo hoor je in Toxic Waltz van Exodus het plezier van het origineel terug, terwijl in Infectious Hospital Waste van Demolition Hammer de agressie goed te horen is. Ook leuk zijn de kleine aanpassingen aan nummers. Zo begint de intro van The Hood van Evildead met This is Crisix en is het refrein van Toxic Waltz aangepast van with us, Exodus naar with this, Crisix.
Ondanks dat de nummers competent gecoverd zijn, zijn ze vaak niet beter dan het origineel. Sessions: #1 American Thrash is dan ook een erg vermakelijk album, maar geen album dat je vaak opzet. De liefde die de leden van Crisix voelen voor de bands die ze coveren is duidelijk en misschien (her)ontdek je een band. Dat dit een albumserie wordt, is dan ook geen vervelend vooruitzicht. Nog wat van dit soort albums, misschien met Braziliaanse of Duitse thrashmetalbands of andere Amerikaanse namen, zou zeker een uurtje luisterplezier op kunnen leveren. Hopelijk komt dit echter niet in de weg te staan van nieuw eigen materiaal, want dat is uiteindelijk toch net wat leuker.
Tracklist:
1. World In A World (Vio-lence-cover)
2. Critical Mass (Nuclear Assault-cover)
3. The Hood (Evildead-cover)
4. Chalice Of Blood (Forbidden-cover)
5. Toxic Waltz (Exodus-cover)
6. Imitation Of Life (Anthrax-cover)
7. C.O.T.L.O.D. (Testament-cover)
8. Infectious Hospital Waste (Demolition Hammer-cover)