03-07-2020

Disintegrate - Destructive Capacity
Jaar van release: 2009
Label: Eigen beheer
Disintegrate - Destructive Capacity
Na een flinke stapel full length cdís is er eindelijk weer eens een simpele demo die ik mag reviewen. In verreweg de meeste gevallen gaat het om onbekende bands en het is altijd leuk om iets nieuws te ontdekken. Disintegrate kende ik ook nog niet, maar dat komt onder andere doordat ik deze zomer niet aanwezig was op waldrock. Luisterende naar de demo Destructive Capacity moet ik direct toegeven dat de plek op het hoofdpodium door de Friese (openers)band daar zeker verdiend is.

Vier songs die samen een kleine twintig minuten klokken verraden dat Disintegrate over behoorlijk wat kwaliteiten beschikt. Natuurlijk is en blijft het een demo en klinkt het af en toe niet heel erg strak, maar die daarover gaat zeuren, moet zijn mond houden. Er zijn overigens genoeg momenten waarbij ik denk dat ik te maken heb met een zeer ervaren band. Voortdurend zijn er riffs en gitaarsoloís te horen die een duidelijke knipoog naar heavy metal maken en het geluid is bovengemiddeld goed.

Disintegrate biedt vier nummers met kop en staart, vol met melodie en afwisseling. Het kan niet anders of fans van death/thrash metal zullen dit zeker waarderen. Het is af te raden om deze demo (illegaal) te downloaden. Disintegrate heeft een nieuwe manier gevonden om piraterij te bestrijden. De band komt je hoogst persoonlijk opzoeken om je zwaar te mishandelen. Naar alle waarschijnlijk zullen ze je dan ook nog opeten, maar dan wel volgens de moderne etiquette.

1. Mediacrity
2. Twist of Faith
3. Casus Belli