07-06-2020

MissBehaviour - Touch The Sky
Jaar van release: 2005
Label: Eigen Beheer
MissBehaviour - Touch The Sky
Normaal gezien zou ik dit cd’tje van MissBehaviour niet bespreken omdat het niets met hardrock of metal te maken heeft. Maar aangezien de muziek fraai klinkt, mooi is afgewerkt en het feit dat de muzikanten duidelijk ervaring hebben met muziek, geef ik de groep toch graag wat aandacht.

Op de cd staan een aantal van een eigen nummers en die klinken best lekker. De ritmesectie legt zijn accenten en houdt de muziek spannend, gitarist Jan Meesters speelt subtiele riffs, mooie solo’s en aardige licks en zangeres Fabiola Splinters is de kers op de taart. Zij klinkt als een combinatie van Anouk, Dani Klein en een jaren ’70 progressieve rockzangeres.

Op de website staan ook een hele zooi covers die behoren tot Miss Behaviour’s repertoire. Oude rockkrakers van Free, Bad Company, AC/DC en Queen worden live afgewisseld met moderne rockklassiekers van bijvoorbeeld Anouk, Alanis Morissette en Skunk Anansie. Wanneer MissBehaviour je plaatselijke kroeg aandoet zou ik zeker eens een kijkje nemen want MissBehaviour beschikt zowel over goed eigen materiaal als aardige covers. Als je toevallig op trouwen staat of een groepje zoekt om een begrafenis op te fleuren zou ik MissBehaviour boeken met de Horny Horns en dan kan je genieten van onder andere Gary Moore klassiekers.

1. Dream on (Swansong)
2. Nothin' left to say
3. Touch Ti sky