Het album begint met The Temptress Of UD DA KAR RA. De intro klinkt erg oosters, waarna de black metal van Haxandraok losbarst. Deze is erg bezwerend, zoals het occulte black metal betaamt. De gitaarriffs van Saevus H. Aldra-Al-Melekh (Devathorn, Acherontas, ex-Ddsferd) wisselen tussen intense blackmetalriffs, zoals in Tower Sub Rosa, en meer atmosferische partijen, zoals in het reeds genoemde openingsnummer. Drummer Marcello Szumowski (Beuthen, Spirits Way, live-Inferno) zorgt voor agressie in de muziek. In bijvoorbeeld Baal Zel Bul At The Gates Of NOX ragt hij de vellen van zijn drumstel. Maar ook weet hij met wat langzamere drumpartijen de intense sfeer van het album te bewaren, zoals in La Sorciere Rouge, waarin de drums meer lijken op getrommel van oude volksstammen.
De stem van Saevus H. Aldra-Al-Melekh is voornamelijk laag en slepend. Er zit in zijn volle stem een rauwheid die zo nu en dan doet denken aan Sakis Tolis van Rotting Christ. Ook dreunt hij herhalend verschillende lettergreepgroepen vergelijkbaar met de albumtitel op. Daarnaast weet hij erg onheilspellend een bijna dichtende stem op te zetten, zoals in Lillith Unbound. Wat hij ook doet, er komt een haast religieuze overtuiging uit voort, die de muziek net wat intenser maakt.
Hoewel er op Ki Si Kil Ud Da Kar Ra weinig specifiek nieuws gebeurt, klinkt de muziek wel erg eigen. De verschillende elementen worden op een goede manier samengevoegd. Het duo weet een sfeer neer te zetten die pakkend blijft. Het album telt maar vijf nummers, in totaal goed voor een half uur muziek. Helaas is dit niet erg lang, maar een half uur occulte muziek van dusdanig niveau is toch iets om dankbaar voor te zijn. Als je behoefte hebt aan een album waarbij de wierookgeuren haast je speakers uit komen walmen, is Ki Si Kil Ud Da Kar Ra zeker de moeite waard.
Tracklist:
1. The Temptress Of UD DA KAR RA
2. Baal Zel Bul At The Gates Of NOX
3. Tower Sub Rosa
4. Lillith Unbound
5. La Sorciere Rouge