Pitfest
Enquęte

Vind je dat Skid Row, ondanks de bezwaren van enkele kernleden, toch een reünie moet ondernemen met Sebastian Bach (en waarom)?

Ja, doe het uit liefde voor de fans
Ja, doe het gewoon voor het geld, bijvoorbeeld een zomerfestivaltour
Nee, kies voor je eigen plezier in het maken van muziek
Nee, nu hebben we twee prima acts die best zonder elkaar kunnen
Nee, het is te laat, want Sebastian Bach is allang over zijn top
Wellicht, als Skid Row geen andere topper (zoals Lzzy Hale) kan krijgen
Maakt me niet uit, ik geef niks om Skid Row en Sebastian Bach
anders, namelijk:

[ Uitslag | Enquętes ]

    1 juni:
  • Alien Weaponry
  • Elegy, Picture en Bildtstar
  • Floor Jansen en Anneke van Giersbergen
  • Foxy Venus
  • The Hague Death Fest
  • 2 juni:
  • Alien Weaponry
  • Machine Head
  • 3 juni:
  • Kerry King
  • 4 juni:
  • Kerry King
  • Machine Head en Another Now
  • 5 juni:
  • AC/DC en The Pretty Reckless
  • 6 juni:
  • Carnivore A.D.
  • 7 juni:
  • Brujeria
  • Downset
  • Into The Grave festival
  • Lucassen & Soeterboek's Plan Nine
    1 juli:
  • Jane's Addiction
  • Skroetbalg
Kalender
Vandaag jarig:
  • Ignacio Ruiz (Arwen) - 45
  • Robert Vigna (Immolation) - 54

Vandaag overleden:
  • Victor Agnello (Lȧȧz Rockit) - 2014
Review

Perpetual Night - Anâtman
Jaar van release: 2018
Label: Wormholedeath
Perpetual Night - Anâtman
Je zou niet zeggen dat Perpetual Night uit Granada komt. Bij het beluisteren van de melancholische melodeath denk je eerder aan het Finse Insomnium of Omnium Gatherum. De Spanjaarden maken er geen geheim van dat daar hun invloeden dan ook vandaan komen en noemen ook nog Dark Tranquillity, In Flames en Be’lakor. Voeg er Wolfheart, Before The Dawn en Amon Amarth aan toe en je hebt een goed beeld van hoe het debuutalbum Anâtman klinkt.

Zo heeft de catchy titeltrack veel van Insomnium en Wolfheart en bevat Wild de springerige riffs van Be’lakor. De inspiratiebronnen liggen er aardig dik bovenop, maar wie zich daar niet aan stoort, gaat op in de typisch Finse sfeer en droomt weg bij de hypnotiserende gitaarleads, die in het geval van het overtuigende openingsnummer al na een luisterbeurt blijven hangen. In het Zweeds klinkende The Howling verrast de in 2012 opgerichte groep met een bijdrage van zangeres Raquel Eugenio. Haar zanglijnen doen enigszins denken aan die van Cristina Scabbia van Lacuna Coil.

Wat de release interessant houdt, is dat binnen de melancholische melodeathkaders elk nummer zijn eigen karakter heeft. Zo bevat Nothing Remains stevigere riffs dan zijn voorgangers en is het sessiedrummer Osckar Bravo (Nightfear, ex-Sobredosis, ex-Avulsed, ex-Atmosphere Grey) die het geheel verrijkt met zijn facettenrijke drumspel. Mede daardoor behoort deze track beslist tot de hoogtepunten. Maar ook de andere nummers vallen niet uit de toon. Integendeel, want ook al wijkt het doomy Raindrops met zijn lage tempo af van de rest, toch blijft de gelaagde druilerigheid in stand. Bovendien kent deze track halverwege een geslaagde versnelling met goed soleerwerk van gitarist Raúl Ríos Beiro, die samen met grunter/gitarist César Ramírez Rueda voor veel fraaie harmonieën zorgt.

Er is hoorbaar veel aandacht besteed aan deze release waarnaar het prettig luisteren is, mede dankzij de mastering van Jens Bogren. Productioneel is er zeer goed werk geleverd. De verschillende partijen zijn goed op elkaar afgestemd en staan goed in de mix van Carlos Santos. Elk instrument is voldoende te horen, waarbij vooral het leadwerk prominent aanwezig is en het baswerk van Carlos Garrido vooral ondersteunend is. Alleen de koor-achtige elementen in het titelnummer en in Unpronounced Words hadden wat krachtiger gemogen. Verder valt er eigenlijk weinig te mopperen. Anâtman trekt de opgaande lijn tussen de twee ep’s uit 2013 en 2016 dan ook door. Perpetual Night mag beslist trots zijn op deze eerste full-length.

Tracklist:
1. Anâtman
2. Wild
3. The Howling (Featuring Raquel Eugenio)
4. Nothing Remains
5. His Darkness
6. Raindrops
7. Unpronounced Words
8. Absence Of Reality

Score: 78 / 100

Reviewer: Jeffrey
Toegevoegd: 25 juni 2018

Kerry King in Muziekcentrum Enschede Metalfestival Into The Grave

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2024 Metalfan.nl, en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.